شمار زائران پیاده عتبات عالیات در خراسان‌شمالی به ۹۴۴۰ نفر رسید
کد خبر: 3758110
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

شمار زائران پیاده عتبات عالیات در خراسان‌شمالی به ۹۴۴۰ نفر رسید

گروه اجتماعی ـ رئیس حج و زیارت خراسان‌شمالی گفت: در سطح استان تاکنون ۹ هزار و ۴۴۰ زائر عتبات عالیات برای شرکت در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی کرده‌اند.

شمار زائر پیاده عتبات عالیات در خراسان‌شمالی به 9440 نفر رسیدمحمد قاصری، رئیس حج و زیارت استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به نام‌نویسی 9 هزارو 440 زائر پیاده عتبات عالیات در اربعین حسینی، سایر متقاضیان نیز باید از طریق سامانه سماح در استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت نامی تاکنون برای هشت هزار و 888 نفر نیز ویزا اخذ شده است، عنوان کرد: امسال تعداد ثبت نام‌کنندگان پیاده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی بیش از یک هزار نفرنسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۴ شرکت زیارتی به فعالیت می‌پردازند، ادامه داد: زائران می توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده و هزینه‌های خود را از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت کنند.
قاصری با بیان اینکه امکان پرداخت نقدی هزینه صدور ویزا وجود ندارد و باید از طریق عابربانک هزینه ها محاسبه شود، گفت: ویزای افراد پس از تحویل و تکمیل کامل هزینه‌ها صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ویزای افراد از زمان صدور به مدت سه ماه دارای اعتبار است، افزود: افراد هر چه سریعتر برای ثبت نام اقدام کرده و نا‌م‌نویسی خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
قاصری با بیان اینکه هزینه صدور ویزا، بیمه، خدمات اجرایی سفر سه میلیون و ۷۱۰ هزار ریال است، یادآورشد: سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ زائر از این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.
انتهای پیام

captcha