اعزام سه هزار و ۳۰۰ زائر خارجی اربعین از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار
کد خبر: 3758112
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

اعزام سه هزار و ۳۰۰ زائر خارجی اربعین از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار

گروه اجتماعی - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تا به امروز سه هزار و۳۰۰ نفر زائر از کشور‌های آذربایجان، گرجستان و روسیه توسط ۶۶ دستگاه ناوگان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار عازم کربلای معلی شدند.

سه هزار و۳۰۰ زائر خارجی اربعین از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار عازم کربلا شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل روز گذشته، ۳۰ مهرماه در مراسم استقبال از زائران اتباع خارجی در پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: تا به امروز سه هزار و ۳۰۰ نفر زائر از کشور‌های آذربایجان، گرجستان و روسیه توسط ۶۶ دستگاه ناوگان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار عازم کربلای معلی شدند.
مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته در همین مدت سه هزار و ۷۰۰ نفر زائر با ۷۳ دستگاه ناوگان از این مرز اعزام شده بودند، افزود: خوشبختانه امسال نیز از ۲۳ مهرماه این پایانه آماده پذیرایی از میهمانان اربعین حسینی است و تا سوم آبان‌ماه نیز خدمت‌رسانی به زائران آذری ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تردد این زائران بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی بیله‌سوار و شلمچه با امنیت کامل در جریان است و این روند نیز در حال افزایش بوده و هیچ گونه محدودیتی در این مرز برای این زائران در نظر گرفته نشده و بازگشت این زوار پس از اربعین حسینی به کشور آذربایجان از طریق همین محل و پایانه مرزی بیله‌سوار انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: موکب عزاداری در مرز بیله‌سوار با هدف پذیرایی از زائران جمهوری آذربایجان و گرجستان این بار در پایانه مرزی و در یک شرایط مناسب‌تر راه‌اندازی شده و در نمازخانه جدیدالاحداث نیز پذیرای زائران هستیم.
رحمتی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی برای انتقال زائران کشور‌های خارجی به کربلای معلی از طریق ناوگان حمل و نقل استان گفت: ما بدون هیچ گونه مشکلی در تامین وسایل نقلیه مسافری و امکانات مورد نیاز زائران سعی داریم به بهترین شکل در خدمت زوار حسینی از اهالی استان و کشور‌های دیگر باشیم.
مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل اظهار کرد: به همت راهداران در منطقه در فاز دوم پایانه مرزی بیله‌سوار یک مسجد با زیربنای ۴۰۰ متر مربع برای برپایی موکب و پذیرایی از زائران سرور و سالار شهیدان احداث شده است.
انتهای پیام

captcha