افزایش ۲۹ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3758119
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

افزایش ۲۹ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان جمع‌آوری زکات در استان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش 29 درصدی جمع آوری زکات در خراسان‌شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری از سطح روستاهای پرداخت‌کننده زکات در مجموع 85 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است.
وی با اشاره به افزایش 29 درصدی زکات در استان، افزود: درنیمه نخست سال گذشته حدود 65 میلیارد و 878 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شده بود.
اهرابی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان محل نیز هزینه شود، گفت: درآمدهای زکات برای رفع نیاز فقرا در بخش‌های تحصیلی، درمانی، جهیزیه، مسکن و سبد کالا در حال هزینه بوده و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده بخشی از زکات نیز برای عمران و آبادی همان منطقه استفاده می‌شود تا مردم بتوانند آثار و برکات آن را مشاهده کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به وجود 846 روستا در سطح استان ۶۳۷ روستا مشمول زکات و ۲۰۹ روستا هم به دلایلی از جمله بی‌آبی و محرومیت شرایط پرداخت زکات را ندارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اشاره به مشارکت بیش ازیک هزارعامل افتخاری در جمع‌آوری زکات، یادآور شد: کشاورزان استان استقبال خوبی در پرداخت زکات داشته‌اند و خراسان‌شمالی جایگاه خوبی در پرداخت زکات در کشور دارد.
انتهای پیام.

captcha