آمادگی پلیس گیلان برای تأمین امنیت زائران خارجی اربعین حسینی
کد خبر: 3758245
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

آمادگی پلیس گیلان برای تأمین امنیت زائران خارجی اربعین حسینی

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی استان گیلان از آمادگی كامل نیروهای انتظامی و مرزبانی برای تأمین امنیت زائران خارجی اربعین حسینی خبر داد.

آمادگی پلیس گیلان برای تامین امنیت زائران خارجی اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان گیلان امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی آستارا، راهپیمایی اربعین را یک فرصت بزرگ برای معرفی اسلام ناب محمدی به جهان و جهانیان دانست و اظهار کرد: كاركنان نیروی انتظامی با عشق و ارادت به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سنگر خدمت، میزبانی زائران عزیز اربعین را عهده دار هستند تا با ارائه خدمات مضاعف انتظامی، بستر یک سفر معنوی و مطمئن را برای این عزیزان مهیا كنند.

سردار اسحاقی با بیان اینكه خدمت به زائران اربعین حسینی یك توفیق الهی است كه با عنایت خداوند نصیب کارکنان نیروی انتظامی شده، افزود: پلیس با همه ظرفیت و توان، پذیرای زائران اربعین حسینی است و برای ارائه خدمات در هر ساعتی از شبانه روز آمادگی دارد.

وی با اشاره به آمادگی كامل نیروهای انتظامی و مرزبانی استان گیلان برای تامین امنیت زائران خارجی اربعین حسینی، تصریح کرد: سال گذشته حدود 9 هزار زائر خارجی از مرز زمینی آستارا وارد كشورمان شدند، امسال نیز تا به این لحظه بیش از 11 هزار زائر از طریق این مرز وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و ورود زائران به كشورمان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان روند تردد زائران در مرز آستارا را بسیار خوب ارزیابی كرد و افزود: برای تسهیل و تسریع در ورود زائران خارجی اربعین حسینی، گیت‌های گذرنامه در پایانه مرزی آستارا افزایش یافته و ورود زائران به داخل كشور تحت كنترل است.

سردار اسحاقی با اشاره به افزایش ساعت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی جهت صدور گذرنامه در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، بیان کرد: از یک ماه پیش فعالیت صدور گذرنامه برای متقاضیان حداکثر ظرف مدت زمانی 72 ساعت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان با تاكید بر لزوم استفاده از سامانه پایش تصویری مناطق مرزی آستار برای ورود و خروج زائران از مرز افزود: با هدف ارزیابی و بررسی نحوه خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امكان پایش تصویری محل ارائه خدمات انتظامی و ورود زائران به داخل كشور در ستاد فرماندهی انتظامی استان و مرکز مانیتورینگ قرارگاه اربعین حسینی ناجا نیز فراهم آمده است.

انتهای پیام

captcha