استاندارد باید جایگاهی فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ کار و تولید پیدا کند
کد خبر: 3758247
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
آیت‌الله مبلغی:

استاندارد باید جایگاهی فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ کار و تولید پیدا کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: استاندارد و کیفیت دوام باید جایگاهی فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ کار و تولید پیدا کند. 

استاندارد باید جایگاهی فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ کار و تولید پیدا کندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله احمد مبلغی امروز، اول آبان‌ماه در همایش روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم عنوان کرد: استاندارد و کیفیت اهمیت زیادی از منظر دین و فرهنگ دارد،‌ استاندارد و کیفیت دوام باید جایگاهی فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ کار و تولید پیدا کند. 
وی تصریح کرد: فقدان استاندارد به جسم و روح و بعد مادی و معنوی انسان ها ضربه وارد می کند؛ استاندارد هنگامی تمام عیار است که حلال به مثابه یک ضلع در آن به حساب آید. 
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: کیفیت، دوام، زیبایی ظاهری و حلال چهار ضلع استاندارد از نگاه دین است و استاندارد یک امر جدا از راه خدا نیست، برخو رداری یک عمل از کیفیت، دوام و زیبایی یک نقطه کانونی در فرهنگ است در واقع  کالای ایرانی باید تامین کننده بعد زیبایی خواهی و اشباع کننده حس زیباشناختی در انسان باشد. 
آیت‌الله مبلغی تصریح کرد: کیفیت و زیبایی از نگاه دین یک امر صرفاً مستحسن نیست بلکه فراتر از یک امر فرهنگی است یعنی استاندار در نگاه دین باید در کانون فرهنگ و محور فرهنگ در قبال کالا قرار بگیرد . 
وی عنوان کرد: استاندارد از نگاه اسلام یک امر مقدس است، زیرا خداوند دوست دارد که اقدام‌کننده به عمل، آن را متقن و زیبا انجام دهد و چیزی که خدا دوست دارد، یک امر مقدس تلقی می شود . 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار کرد: دین  اسلام نسبت به انسان، آینده ، سرنوشت، پیشرفت انسان اعم از مادی و معنوی بر دو کلمه محوری عمل و برخورداری این عمل از خصوصیات کافی و لازم تاکید و تمرکز کرده است .   
وی گفت: طبق آیات الهی، انسان بی تلاش و یا با تلاش ولی غیر استاندارد، انسان خمودگی، خموشی و انسان ضعیف و آسیب پذیر است‌؛ در نگاه دین عمل باید مستحکم انجام گیرد تا کالا و نتیجه ‌ای بادوام را به دنبال داشته باشد در این خصوص ادبیاتی که دین در این زمینه به کار گرفته است واژه احکام یعنی مستحکم بنا کردن عمل است. 
مبلغی افزود: زینت، بخشی از استاندارد اسلامی است، کالا باید سرور و انبساط را در زندگی ایجاد، توزیع و منتشر نماید، هم باید نیاز انسان را برآورد و هم باید نوازش دهنده حس همیشه زیباخواه انسان باشد. 
عضو خبرگان رهبری متذکر شد: بخشی از استاندارد، جوانب دینی است، حلال یک امر مازاد بر استاندارد نیست، بلکه یک استاندارد تمام عیار باید در آن جوانب دینی هم رعایت شود؛ زیرا جوانب دینی بر اساس نگاه اسلامی دارای فلسفه است.   
وی بیان کرد: عملی که در آن جوانب دینی رعایت نمی شود، دارای نتایج آسیب‌زننده به جامعه است؛ این گونه اعمال بهداشت روحی، معنوی و الهی را برهم می‌زند. 
انتهای پیام

captcha