تحصیل ۲۰۰۰ حوزوی در مدارس حوزه علمیه مازندران
کد خبر: 3758294
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

تحصیل ۲۰۰۰ حوزوی در مدارس حوزه علمیه مازندران

گروه معارف - مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در مدارس حوزه علمیه به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.

تحصیل 2000 حوزوی در مدارس حوزه علمیه مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی مدیر حوزه علمیه مازندران امروز یکم آبان‌ماه در دیدار مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه علمیه در چهار محور آموزشی، تهذیبی، پژوهشی و تبلیغی خلاصه شده است، گفت: حوزه به‌عنوان یک ظرفیت بالای علمی و تبلیغی می‌تواند همراه و همگام خوبی برای سایر نهادهای کشور باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 24 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران به غیر از بابل مشغول فعالیت‌های علمی هستند، افزود: حدود 2 هزار و 500 طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در مدارس حوزه علمیه به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مازندران از جمله استان‌های مهم و اثرگذار در پرورش طلاب و فعالیت های حوزوی است، تصریح کرد: در ادوار مختلف تاریخ شخصیت‌های مهم و اثرگذار بسیاری در مدارس علمیه این منطقه رشد و نمو پیدا کردند.
وی با بیان این‌که امروز حوزه‌های علمیه در تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه پیشگام هستند، افزود: با توجه به هجم وسیعی از توطئه‌های دشمنان علیه این نظام دینی، ضرورت بهره‌گیری از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه و روحانیت در جامعه ضروری است.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه حوزه همواره برای همکاری با سایر نهادهای انقلابی کشور آمادگی کامل دارد، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده ورود حوزه و روحانیت در مسائل مهم همواره با موفقیت همراه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این‌که حوزه دفاع از انقلاب و آرمان های نظام را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌داند، گفت: مجاهدت‌های علما و فقهای دینی موجب حفظ دین و ارزش‌های انقلابی شده است.
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه امروز باید طلابی تربیت کنیم تا در آینده بتوانند به نقش و رسالت واقعی خود در برابر اسلام و انقلاب به خوبی عمل کنند، افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود جهت پرورش تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی به‌کاربگیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز انقلاب و آرمان‌های اصیل آن به حمایت و تبلیغ بیشتر نیاز دارند، اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه از جمله اقشار مهم و اثرگذاری هستند که می توانند در حفظ و نشر این آرمان های اصیل که انقلاب ما بر پایه آن بنا شده نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha