بازسازي كربلاي 61 هجري در نمایش «رسول»
کد خبر: 3758300
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

بازسازي كربلاي 61 هجري در نمایش «رسول»

گروه هنر ــ طراحي صحنه و ساخت دكور نمايش میدانی «رسول» در سه بخش تهران دهه 30، تبریز دهه ۲۰ و كربلای دهم محرم سال 61 هجري در 3 هزار متر مربع در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد انجام گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، آنه محمدي‌ايري، طراح صحنه نمايش «رسول» است كه اين‌روزها به همراه گروه 30 نفري خود مشغول ساخت بزرگترين دكور نمايشي پايتخت است. نمايشي كه قرار است از ششم تا هجدهم آبان‌ماه در بوستان نوروز منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد روي صحنه برود. محمد‌ی‌ايري به لوكيشن 12 هزار متر مربعي نمايش «رسول» اشاره كرده و گفت: از اين فضاي بزرگ نمايشي كه شامل صحنه و جايگاه تماشاگران است، 3 هزار متر مربع به صحنه نمايش اختصاص دارد و در مجموع ما سه بخش را طراحي کرده‌ و به مرحله اجرا مي‌رسانيم.

مدير صحنه سريال «در چشم باد» ادامه داد: بخشی از طراحي صحنه نمایش «رسول» در دهه 30 شمسی اتفاق مي‌افتد و حرم امام‌زاده نصير‌الدين، تكيه قنا‌ت‌آباد و بخشي از بازار را طراحي کرده و ساخته‌ايم كه درست فضاي سال 1310 هجري شمسي را تداعي مي‌كند. بخش ديگر شهر تبريز است كه در این بخش 40 سال قبل از دهه 30 را بازسازي كرده‌ايم. در تبريز خيابان‌هاي سال 1280 مد نظرمان بود که این خیابان‌ها را در صحنه نمایش ساخته‌ایم. بخش سوم هم اردوگاه امام حسين (ع) در كربلا است و به نوعي واقعه محرم 61 هجري را روي صحنه بازآفرینی کرده‌ایم. داستان رسول در اين سه لوكيشن روایت خواهد شد.

دستيار صحنه سريال «روزگار قريب» درباره زمان طراحي و ساخت دكور نمايش يادآور شد: دكور را در دو ماه طراحي كردم و در 45 روز به مرحله اجرا رسانديم و در اين مقطع زمانی 30 متخصص از خطاطان، گرافيست‌ها، آهنگران و حجم‌كاران همكاري داشتند. برخي از دكورهاي نمايش متحرك هستند و قابليت جابه‌جايي دارند مانند زندان قصر و برخي نيز به‌گونه‌ای ساخته شده كه مي‌تواند به مدت زياد در همان صحنه باقي بماند و محلي براي بازديد عموم باشد.

نمايش «رسول» به نويسندگي حميدرضا نعيمي و كارگرداني سعيد اسماعيلي كاري از گروه شيدايي است كه به همت منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد اجراي خود را از ششم آبان آغاز مي‌كند. اجراي اين نمايش تا 18 آبان ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha