نگاه فردی به کارگروه خانواده موجب بروز گرایشات فمینیستی می‌شود
کد خبر: 3758302
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

نگاه فردی به کارگروه خانواده موجب بروز گرایشات فمینیستی می‌شود

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر نگاه فردی به کارگروه خانواده و بانوان شود، در 5 سال آینده شاهد گرایش فمینیستی شدیدی در کشور خواهیم بود.

نگاه فردی به کارگروه خانواده موجب بروز گرایشات فمینیستی می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی محمدرحیم نوروزیان امروز در کارگروه زنان و خانواده استان‌های خراسان رضوی و فارس در استانداری خراسان ‌رضوی اظهار کرد: در حوزه بانوان با حساسیت، موانع و مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم و تلاش شده با حفظ این حساسیت‌ها، مهمترین اقدامات با محوریت بانوان و خانواده، تشکیل اتاق فکر اشتغال پایدار است و در این حوزه سند اشتغال پایدار بانوان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در استان، تشکیل مجمع مشورتی بانوان، مجمع جوانان، اجرای طرح ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، طرح روستای پاک، طرح ایجاد مشاغل خانگی، تشکیل کمیته جمعیت و سلامت مخصوص حوزه زنان، غربالگری و پشتیبانی زوجین، اجرای طرح میانجی گری اجتماعی در محلات حاشیه شهر مشهد، گفت و گوی بین نسلی و بانک اطلاعات زنان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و تصویرسازی‌های نادرستی از کشور ارائه می‌شود که سه عامل این امر را تشدید می‌کند؛ عامل نخست ضعف عملکرد رسانه است و با وجود رسانه‌های خوب در داخل کشور، افکار عمومی توسط رسانه‌های خارجی مدیریت می‎شود. عامل دوم تند‌روی نامناسب در کشور و در واقع عدم تشخیص منافع و وحدت ملی با مسائل سیاسی و قبیله‌ای و حزبی است و رسانه رسمی صدا و سیما علی‌رغم تذکرات مقام معظم رهبری به تصویرسازی و جلوه دادن ناکارآمدی دولت مشغول است.

نوروزیان اضافه کرد: عامل سوم عملکرد ماست؛ اگر این عملکرد نامناسب باشد، به ایجاد شرایط نامناسب کمک خواهیم کرد و در این راستا، به ‌خصوص در کارگروه خانواده و بانوان، باید مراقب باشیم و نباید به مشکلات این حوزه به صورت فردی نگاه کرد. اگر این اقدام انجام نشود، در 5 سال آینده شاهد رشد گرایش فمینیستی شدیدی در کشور خواهیم بود.

در ادامه مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری استان فارس طی سخنانی اظهار کرد: پیش فرض ما این است مهم ترین رکن جامعه خانواده است و در جامعه امروزی خانواده تحت وجوه عوامل سیاسی و اجتماعی قرار گرفته که سبک زندگی، تشکیل، نگهداری خانواده و سن طلاق و ازدواج را تحت تاثیر قرار داده است.

سیده معصومه دستغیب با بیان اینکه ورود اینترنت دغدغه‌های جدی را برای خانواده فراهم کرده و نظام خانواده کم‌کم دچار تغییرات شده است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که باید تدابیری را بیاندیشیم و در این خصوص فعالیتی را آغاز کرده‌ایم و بحث مدنظر تعامل و گفت و گو با مدیران و مسئولان حوزه زنان و خانواده خراسان رضوی است.

مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری استان فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس چند اقدام از جمله برگزاری سمینار بین‌المللی سلامت زنان، افتتاح بنیاد مادر، همایش زنان و توسعه توسط دانشگاه شیراز، همایش زنان و توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی، ارزیابی مشاوران و فعال کردن تشکلات دولتی در حوزه زنان، افتتاح تشکل غیردولتی همسران شهید، کتاب سلامت زنان در حوزه سلامت زنان تهیه و در اختیار همکاران قرار خواهد گرفت. همچنین در شهرستان فسا نیز بزرگترین فراخوان علمی در حوزه زنان ارائه شده است.

انتهای پیام

captcha