قول استاندار مرکزی برای پیگیری تحقق بیمه سلامت
کد خبر: 3758305
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

قول استاندار مرکزی برای پیگیری تحقق بیمه سلامت

گروه اجتماعی - استاندار مرکزی گفت: تاسیس بیمه سلامت یکی از کارهای خوبی است که در شرایط سخت اقتصادی انجام شد و البته مشکلاتی نیز در این بین وجود دارد و در استان قول می‌دهیم که آن‌ها را پیگیری کرده تا شرایط برای مردم بهتر شود.

تاسیس بیمه سلامت یکی از کارهای خوب در شرایط بد اقتصادی بود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی صبح سه‌شنبه اول آبان‌ماه سال جاری با حضور در همایش گرامیداشت هفته سلامت در استان مرکزی که در فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: در استان مرکزی 560 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستنند و 40 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند این در حالی است که 60 درصد ما‌بقی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: اندک بودن جمعیت بیمه شده سلامت استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر به دلیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن جمعیت صنعتی استان (کارگران و خانواده‌های آن‌ها) است.
استاندار مرکزی افزود: عمده‌ترین شاخص پیشرفت هر کشور حوزه سلامت است زیرا هر کشوری که از سلامت جسمی و روحی بالای مردم خود برخوردار باشد موفق است و در جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته از توجه نسبت به این موضوع عقب بوده‌ایم در حالی که این مهم در بسیاری از کشورها در حال انجام است و در بسیاری از کشور‌ها رسیدگی، توجه و تمرکز بر سلامت عمومی جامعه نهادینه شده است زیرا اگر غیر از این باشد هزینه‌های بسیاری از مردم و دولت صرف رفع مشکل برای بیماران جامعه می‌شود.
آقازاده تصریح کرد: پرداخت یارانه نقدی برای کمک به مردم فایده چندانی ندارد اما، اگر یارانه به صورت غیر‌نقدی و خدمات ویژه مانند تحصیل، بهداشت، درمان، بیمه بیکاری و ... اختصاص پیدا کند، مفید است. در بسیاری از کشورها به جای پول نقد به عنوان یارانه کمک هزینه این روش بسیار موثر‌تر بوده است و این ضعف در جمهوری اسلامی وجود دارد.
وی اظهار کرد: در طی 10 سال گذشته سالی حدود 40 هزار میلیارد تومان پول توسط دولت به مردم در نقدینگی تزریق می‌شود و این مساله تبعات بسیار بدی را بوجود می‌آورد در حالی‌که با اعطای یارانه و کمک هزینه به مردم کمک می‌کنیم اما، همین پول از جیب مردم چند برابر گرفته می‌شود و از تبعات منفی این است که این پول صرف هدف دولت و پیشرفت کشور نمی‌شود و در قسمت‌های دیگر هزینه می‌شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: در طی 10 سال گذشته در همین زمان نقدینگی کشور 300 هزار میلیارد تومان بود و امروز این مبلغ به یک میلیون و 500 هزار میلیارد رسیده است و این بزرگ‌ترین تهدید برای تورم، اقتصاد و خود دولت است.
آقازاده گفت: در استان مرکزی از یارانه نقدی 80 میلیارد تومان در ماه به مردم پرداخت می‌شود در صورتی که 250 میلیارد تومان کل بودجه عمرانی استان در سال است.
وی اظهار کرد: یارانه پرداختی به مردم استان، سه ماهه کل بودجه استان در سال است بطور مثال اگر 80 میلیارد تومان یارانه پرداختی در استان صرف پروژه‌های زیرساختی شود به یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند با این مبلغ در مدت زمان دو سال استان خود را به بهترین شکل ممکن در قالب پروژه‌های زیر‌ساختی نشان دهد و صدها هزار شغل پایدار ایجاد کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: نظارتی از سمت دولت در پرداخت یارانه وجود ندارد این پول هیچ تاثیری در اقتصاد کشور ندارد و تورم را بالا برده و ارزش پول را پایین می‌آورد.
آقازاده افزود: تصویب و تاسیس سازمان بیمه سلامت به تنهایی هیچ کاری انجام نمی‌دهد. اگر در استان تجهیزات پزشکی و درمانی وجود نداشته باشد و پزشک نتواند به حق و حقوق خود برسد این بیمه واقعا چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
وی ادامه داد: در استان مرکزی شاخص تخت بیمارستانی زیر نُرم کشوری است در حالی که در کشور 2 در هزار است. هنگامی که بیمه سلامت داریم اما، تجهیزات لازم برای رسیدگی بیمار نداریم این بیمه واقعا چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ اگر زیرساخت‌های لازم فراهم باشد می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تزریق یارانه به طور مستقیم در نقدینگی کشور سم است اما، اگر در زیرساخت‌های مورد نیاز کشورقرار بگیرد می‌تواند خدمات سلامت را بهتر از آنچه امروز قابل مشاهده است، ارائه کند.
آقازاده بیان کرد: در آمد ما محدود است بطور مثال در سال جاری 500 میلیارد تومان بابت پروژه‌های عمرانی استان مرکزی تعلق گرفته است اما، چون پول نیست و درآمد تامین نمی‌شود نصف این مبلغ یعنی به 250 میلیارد تومان برای یک استان بزرگ و وسیع با نیاز‌های عمرانی بسیار زیاد اختصاص پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: آنچه که امروز داریم با همین شرایط استان مرکزی به سرعت به سمت بهبود وضعیت بهداشت حرکت می‌کند. بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و مجموعه استان، بانک ملت مبلغ 50 میلیارد تومان هفته گذشته وام پرداخت کرد و عملیاتی شده است.
استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد و گفت: با افتتاح بیمارستان جدید ولیعصر(عج) تا مهر‌ماه سال آینده بتوانیم 560 تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان بیفزاییم این در حالی است که در بعضی از شهرستان‌ها مانند شازند، ساوه و... بیمارستان‌ها و کلینیک‌های در حال ساخت است که می‌‌توانند اضافه کننده تجهیزات بیمارستانی و درمانی باشند.
آقا زاده عنوان کرد: درشهرستان ساوه نیز بیمارستان خصوصی 90 تخت خوابی که تعطیل شده بود با تلاش انجام شده بخش خصوصی آن را خریداری نمود و این مرکز نیز به مجموعه تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود.
وی افزود: در اول انقلاب امید به زندگی 50 سال بود و امروز این به رقم 50 درصد افزایش پیدا کرده است و به 75 سال رسیده است و تمامی این کارها نشان دهنده اقدامات خوب در حال انجام است و برای انجام کارهای بزرگ‌تر نیازمند عزم جدی‌تر و جراحی عمیق است تا بتوان در یک فرصت اندک عقب افتادگی ده‌ها و صدها سال پیش را جبران نمود.
استاندار مرکزی گفت: تاسیس بیمه سلامت یکی از کارهای خوبی است که در شرایط سخت اقتصادی انجام شد و البته مشکلاتی نیز در این بین وجود دارد و در استان قول می‌دهیم که آن‌ها را پیگیری کرده تا شرایط برای مردم بهتر شود.
انتهای پیام

captcha