حضور پرشور مردم در اربعین حسینی نشان‌دهنده عمق باورهای دینی است
کد خبر: 3758310
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

حضور پرشور مردم در اربعین حسینی نشان‌دهنده عمق باورهای دینی است

گروه معارف ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: حضور پرشور مردم در حماسه اربعین حسینی نشان‌دهنده عمق باورهای دینی و تعلق‌خاطر دیار مینودری به مذهب شیعه و اهل‌بیت(ع) است.

حضور پرشور مردم در اربعین حسینی نشان‌دهنده عمق باورهای دینی است

به گزارش ایکنا از قزوین، علیرضا آشناگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ظهر امروز، اول آبان‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی اربعین حسینی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عظیمی در دنیا در این رویداد مذهبی و فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و یکی از دلایل حضور بی‌نظیر حضور مردم قزوین، تعلق‌خاطر این دیار مینودری به مذهب شیعه و اهل‌بیت‌(ع) است.
وی ادامه داد: موقعیت استراتژیک استان و قرار گرفتن در کریدورهای ارتباطی موجب تردد زائران بسیاری از جاده‌های استان شده است که نیازمند ملاحظات ترافیکی و اقدام جدی نیروی انتظامی برای جلوگیری از تخلف سرعت و اقدامات عجولانه کاروان‌ها است.
این مقام مسئول تأکید کرد: نیروی انتظامی باید امنیت زائران را حفظ کند و از مدیرکل امنیتی خواستار پیگیری و تأکید این موضوع هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: دستگاه‌های اجرایی قزوین با توجه به نقش پررنگ استان در مرز مهران و وجود مواکب در کشور عراق باید در خدمات‌رسانی به زائران حسینی اهتمام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به نقش ملی استان قزوین در خدمت‌رسانی به زائران، تشریح کرد: همه دستگاه‌های خدماتی استان باید آمادگی خود را در این زمینه حفظ کنند تا در صورت نیاز به‌سرعت اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
آشناگر با تأکید بر مستندسازی اقدامات اربعین حسینی خاطرنشان کرد: صداوسیما رکن اصلی در تبلیغ و مستندسازی اقدامات است و باید کمیته نظارت اربعین حسینی نیز موضوع مستندسازی را به شکل جدی پیگیری کند.
معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: کمیته بهداشت باید نسبت به نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی در مسیر زائران اهتمام جدی داشته باشد تا بتوانیم سلامت افراد را تضمین کنیم.
وی با تأکید بر ارائه خدمات به بهترین کیفیت از سوی مواکب خاطرنشان کرد: باید در مسیر آوج و خرمدشت نظارت‌های بیشتری بر ایستگاه‌ها صورت گیرد و اقلام خوراکی که بین مردم توزیع می‌شود، مورد بازبینی قرار گیرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: مدیران مسئول در سامانه سماح باید برای رفع ایرادات آن اقدام کنند تا مشکلی در خصوص ثبت‌نام افراد شاهد نباشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بابیان اینکه همه اقدامات باید به بهره‌مندی درست ختم شود، یادآور شد: امسال با استقبال عظیم مردم برای حضور در مراسم اربعین روبرو هستیم و این آمار هرساله رو به افزایش است.

انتهای پیام

captcha