مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برنامه «ساعت قرآن» همراه دانش‌آموزان می‌شود
کد خبر: 3758325
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برنامه «ساعت قرآن» همراه دانش‌آموزان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برنامه «ساعت قرآن» همراه دانش‌آموزان می‌شود» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برنامه «ساعت قرآن» همراه دانش آموزان می شود

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه، اول آبان‌ماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 14:30 صرفا سه خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «رادیو قرآن با ۸ ویژه برنامه به استقبال اربعین می‌رود» آورده است: احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه شبکه رادیویی قرآن همزمان با نزدیک شدن به اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است، اظهار کرد: دو گروه برنامه‌ساز جهت تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی در راستای پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شده‌اند که ضمن ارائه گزارش‌های زنده در برنامه‌های مختلف رادیو قرآن، شنوندگان را از حال و هوای زائران و پیاده روی آگاه خواهند کرد. حضور در موکب‌ها و پوشش محافل انس با قرآن در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا از دیگر برنامه‌های این دو گروه است.
ابوالقاسمی تصریح کرد: برنامه صبحگاهی «مهرتابان» و همچنین برنامه عصرگاهی «موج مخاطب» محملی برای ارائه گزارش‌های رادیو قرآن از مراسم اربعین حسینی است. برنامه صبحگاهی مهرتابان از روز پنجم تا نهم آبان به صورت زنده از کربلای معلی پخش خواهد شد. «ملکوت حماسه» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با محوریت «مشاعره اشعار آئینی» از اول تا دهم آبان از ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی سمیرا قنبری و اجرای هادی ربیعی تقدیم مخاطبان ارجمند می‌شود. ویژه برنامه «تاحسین» با موضوع شرح زیارت اربعین به کارشناسی حسین محمدی فام و پرداختن به تاریخ حوادث پس از عاشورا به کارشناسی سعید طاووسی مسرور در ۱۰ قسمت از اول تا دهم آبان، ساعت ۱۰ صبح به مدت ۱۵ دقیقه به سمع شنوندگان می‌رسد.
ابوالقاسمی افزود: میان برنامه «اشاره» نیز به معرفی کتاب‌هایی ویژه اربعین حسینی می‌پردازد که در ساعت ۱۴:۵۵ تقدیم شنوندگان می‌شود. زیارت اربعین نیز، سه‌شنبه ۸ آبان ساعت ۷ صبح از رادیو قرآن پخش می‌شود. سخنرانی به مناسبت اربعین حسینی و نمایش‌های قرآنی با موضوع وارثان نیکی، آرزوی جهاد از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن به این مناسبت است.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برپایی ۵۳ موکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین با کمک‌های مردمی» و «موقوفات و ترتیل صفحه ۴۹۰ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز همانند روزهای قبل پرکار بوده و 9 خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «جزئیات برگزاری سومین همایش «جاماندگان اربعین» در تهران» آورده است: سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست «40 سال با رسانه‌ها» درباره جزئیات همایش «جاماندگان اربعین» در استان تهران گفت: امسال سومین دوره برگزاری این همایش است. این مراسم در روز اربعین از ساعت 6:30 صبح با برنامه قرائت زیارت اربعین و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) در میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود.
اوحدی درباره نهادهای مشارکت‌کننده در اجرای این همایش گفت: شهرداری مناطق 12 تا 16 و 7 و 20، سپاه محمد رسول الله (ص)، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پلیس راهور، نیروی انتظامی و ... از جمله نهادهای مشاکرت کننده در اجرای سومین دوره این همایش هستند. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: سال گذشته یعنی در دومین دوره همایش جاماندگان اربعین در تهران حدود یک میلیون شرکت کردند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 2 میلیون افزایش یابد. حاضران در این مراسم که مسیری پانزده کیلومتری را تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) طی خواهند کرد، تا قبل از اذان ظهر به آن آستان مطهر خواهند رسید. برای مسیر بازگشت این عزیزان نیز خدمات ویژه‌ای در مترو و ... تدارک دیده شده است. به گفته اوحدی، در این برنامه بزرگوارانی با عنوان خدّام الحسین(ع) و با لباسی یک‌دست جهت نظافت مسیر در خدمت حاضران در این برنامه هستند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل عاشورا تمام آزادی‌خواهان جهان را علیه ظلم متحد کرد، کار به جایی رسیده است که باید بهایی بودن دولت‌آبادی را اثبات کنیم، شعرفروشی حرام نیست، امّا پولش بی‌برکت است +فیلم، راهپیمایی اربعین نفس صهیونیست‌ها را می‌گیرد، ارتش میلیونی تو یا حسین(ع)/ سوی تو پای پیاده در رهند، ارائه خدمات ویژه به زائران غیرایرانی در مبادی مرزی، زائران اربعین، مدافعان فرهنگی در مقابل فتنه رسانه‌ای دشمن هستند و اگر عشق به امام حسین(ع) نشانه مسلمان بودن است، اعلام می‌کنم که مسلمان هستم، است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «مشکلات مالی و تهدیدات جانی از تعداد زائران اربعین کم نمی‌کند» آمده است: حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در حاشیه بازدید از موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در مسیر نجف به کربلا با اشاره به اینکه هیچ لشکری همانند زائران اربعین حسینی صف‌کشی نمی‌کند، اظهار کرد: اتحاد و انسجام مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه دشمن بسیار به دنبال ایجاد اختلاف میان ایرانی‌ها و عراقی‌هاست و تاکنون نتوانسته به این هدف خود برسد. هر چند دشمنان به دنبال ضربه زدن به امنیت اربعین هستند، اما در کل سال افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا حماسه اربعین حسینی رقم زده شود و با وجود تهدیدها امنیت امسال نسبت به سال گذشته بهتر است.
نماینده بعثه رهبری در عراق با بیان اینکه اعتاب مقدس میزبان اصلی حرکت اربعین حسینی هستند، گفت: عتبات مورد اعتماد مردم هستند و جدای از اربعین نیستند به همین علت نقش اساسی در پیوندزدن عاشورا با مهدویت دارند و رسالت آن‌ها در این راستا بسیار خطیر و عظیم است. خدمت در اربعین جدای از خدمت به زائر نیست به همین علت خادمان عتبات در جریان اربعین حسینی میزبان واقعی برای تغذیه معنوی و بصیرتی زائران هستند. در ایام عاشورا و محرم امسال این موضوع مطرح شد که برخی از اقشار کم‌درآمد جامعه به علت مشکلات مالی به برپایی مراسم‌های عزاداری اقدام نمی‌کنند، اما در محرم مشاهده کردیم که عزاداری‌ها پررنگ‌تر از سال گذشته شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی یادآور شد: عشق به امام حسین(ع) به میزانی زیاد است که نه فقط مشکل مالی بلکه تهدیدهای جانی نیز نمی‌تواند جمعیت زائران اربعین را کاهش دهد و همان‌طور که امام صادق(ع) تاکید داشتند، زیارت امام حسین(ع) با سختی بیشتر ثواب بیشتری هم خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های امسال سامانه سماح نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: روند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و امیدواریم جمعیت زائران ایرانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل ترکمان: قیام امام حسین بندگان را از جهالت و گمراهی نجات داد، در تمام مراحل هدفمند بودن اربعین تبیین شود، تردد از مرز مهران تا پایان امروز از 500 هزار نفر می‌گذرد، خروج زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران، دشمن‌شناسی و معرفت‌افزایی برای زائران اربعین، محور باشد، نظر اسلام در مورد آراستگی زنان و مردان چیست؟ و پیش‌بینی ورود 2000 زائر ترکیه‌ای از مرز بازرگان، است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز دو خبر با عناوین «ششمین چاپ کتاب «عاشورا، چگونه و چرا؟!» منتشر شد» و «تأملات جامعه‌شناختی متن و حاشیه پیاده‌روی اربعین» منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد پنج خبر با عناوین جریان‌سازی تئاتر دینی به شرط اجرای مستمر محقق می‌شود، امکانات لرستان برای اربعین بسیج شده است، جایزه جهانی اربعین میزبان آثار هنرمندان 25 کشور شد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان «ظهر روز دهم» و باید از برخورد شعاری با اربعین پرهیز کرد، است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز، تا ساعت 15 تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برنامه «ساعت قرآن» همراه دانش‌آموزان می‌شود» آورده است: به منظور دستیابی همه دانش‌آموزان به مهارت صحیح خوانی قرآن و همچنین ارتقاء مهارت های علمی و قرآنی دبیران، طرح ۳۳ روزه آموزش قرآن با همکاری رادیو قرآن و وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود. این برنامه از اول آبان تا ۱۳ آذرماه سال جاری(شنبه تا چهارشنبه) در ۶۳ هزار مدرسه ابتدایی و ۸۵ هزار کلاس درس در ساعت های ۸:۴۵ صبح و ۱۸:۳۰ از رادیو قرآن پخش می‌شود.
برنامه «ساعت قرآن» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی علیرضا صفرزاده و کارشناسی سیدمهدی سیف، مسعود وکیل و رضا نباتی به سمع شنوندگان خواهد رسید.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مرحله دوم طرح «قرآن، کتاب زندگی» آغاز شد» و «رادیو قرآن با هشت ویژه‌ برنامه به استقبال اربعین می‌رود» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عناوین «برکات زیارت امام حسین(ع) در کلام امام باقر(ع)» و «سیدالشهدا (ع) نگاه ویژه‌ای بر زائرین اربعین دارند/در پیاده روی اربعین نماز اول وقت را فراموش نکنیم» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد هفت خبر با عناوین برپایی ۵۳ موکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین با کمک‌های مردمی، چگونه سبک به پیاده روی اربعین بروید؟، حماسه حسینی تمام آزادی خواهان را متحد می‌کند، آیا فرزندان می‌توانند بدون اجازه پدر و مادر به پیاده روی اربعین بروند؟ + فیلم، آثار بدِ نرفتن به زیارت سیدالشهدا (ع) + فیلم، تا راه امام حسین (ع) را جهانی نکنیم، انگار کاری نکرده‌ایم و حدیث امام علی(ع) درباره هدایت، منتشر کرده است.
انتهای پیام

captcha