هفتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین»؛ امشب در دانشگاه ایلام
کد خبر: 3758340
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
شاهمرادیان خبر داد:

هفتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین»؛ امشب در دانشگاه ایلام

گروه فرهنگی - مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام گفت: هفتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» امشب در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

هفتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین»؛ امشب در دانشگاه ایلام
فرهاد شاهمرادیان، مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام امروز در گفتگو با ایکنا از ایلام، اظهار کرد: سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» از سال 1391 به صورت مرتب و در آستانه‌ی اربعین حسینی(ع) برگزار شده و برنامه‌ی امسال هم امشب یکم آبان، ساعت 19 و 30 دقیقه در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد و شاعران آیینی تازه‌ترین سروده‌های خود را قرائت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه‌ی امسال 15 نفر از شاعران آخرین سوگ‌سروده‌های خود را در رثای سید و سالار شهیدان قرائت خواهند کرد، گفت: بر اساس ضوابط سوگواره شاعران حق خوانش آثار گذشته را ندارند و حتما باید اشعار جدید داشته باشند.
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ایلام تصریح کرد: نتیجه‌ی برگزاری این سوگواره این سوگواره در سال‌های گذشته کتاب «شه‌شهید ئه‌سر» بود و مجموعه‌ی دوم نیز در حال آماده‌سازی برای چاپ است.
شاهمرادیان با بیان اینکه برنامه‌ی امسال با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور شاعرانی از شهرستان‌های استان و شعر خوانی به زبان‌های لکی و لری و دانشجویان شاعر از جمله ویژگی‌های هفتمین سوگواره شعر کردی عاشورایی «شین» است.
انتهای پیام
captcha