ارائه بیش از ۳۳۵ هزار خدمت بیمه‌ای توسط ۲۱ دفتر پیشخوان دولت استان مرکزی
کد خبر: 3758343
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
طی سال گذشته صورت گرفت؛

ارائه بیش از ۳۳۵ هزار خدمت بیمه‌ای توسط ۲۱ دفتر پیشخوان دولت استان مرکزی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ‌۲۱ دفتر پیشخوان در این استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و سال گذشته بیش از ۳۳۵ هزار خدمت بیمه‌ای توسط این دفاتر ارائه شده است.

ارائه بیش از 335 هزار خدمت بیمه‌ای  توسط 21 دفتر پیشخوان دولت استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد‌رضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی امروز، اول آبان‌ماه با حضور در همایش گرامیداشت هفته سلامت در استان مرکزی که در فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، تصویب قانون بیمه همگانی در روز سوم آبان سال 73 بود که بر اساس این قانون مترقی دولت مکلف شد سازوکار توسعه ترویج این حوزه را فراهم سازد و بر اساس عدالت‌محوری و توسعه بیمه پایه تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان یا مشارکت در پرداخت حق سرانه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.
وی ادامه داد: در مهرماه سال 74 سازمان خدمات درمانی سابق در شرایطی کار خود را آغاز کرد که بیش از 60 درصد مردم جامعه فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای و محروم از مزایای بیمه پایه درمان بودند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: با همکاری بسیج مستضعفین و سازمان خدمات درمانی برای حدود 30 میلیون نفر از افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر یه صورت کارت بیمه پایه صادر شد.
جیریایی گفت: در سال 78 برای افراد ساکن در شهرها و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای کارت بستری شهری صادر شد و پس از آن ایجاد صندوق بیمران خاص به طور رایگان تخت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در سال 84 اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده برای جمعیت ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر بود که با صدور دفترچه بیمه پایه سلامت برای این گروه آغازشد. اغلب کشورهای اروپایی از این نظام برخوردار هستند که یکی از مزایای آن استقرار عدالت اجتماعی در برخورداری از خدمات بیمه پایه سطح یک، پیشگیری، افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات مورد نیازشان، مدیریت منابع و... است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: دو اتفاق مهم در دولت تدبیر و امید برای سازمان بیمه سلامت به وقوع پیوست و آن هم طرح تحول نظام سلامت و اجرای آن توسط دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی بود.
جیریایی عنوان کرد: در حوزه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کار در چهار فاز اجرایی از قبیل کاهش پرداخت از جیب مردم، گسترش خدمات درمان‌گستر در حاشیه شهرها، اجرای کتاب ارزش‌های نسبی و برنامه آموزشی انجام گرفت.
وی ادامه داد: در حوزه وزارت رفاه و تامین اجتماعی سازمان بیمه سلامت مکلف شد پوشش فراگیر بیمه همگانی برای تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای را آماده کند که تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت اجرا شد و در پایان اردیبهشت 93 صدور دفترچه های بیمه صورت پذیرفت.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: با توجه به هدف‌گذاری سازمان بیمه سلامت در سال 93 می‌بایست تا پایان سال 5 میلیون نفر به طور رایگان بیمه شوند که با استقبال بی‌نظیر مردم در این حوزه این رقم به 11 میلیون نفر رسید و به نوبه خود یک عدد بزرگی بود. می‌توان گفت سازمان بیمه سلامت یکی از بازوان توانمند در کمک به طرح تحول نظام سلامت بوده است.
جیریایی افزود: پیش از طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی‌های مردم از جیب 60 درصد بود و این رقم پس از طرح تحول به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: هیچ مرکز درمانی روستایی از پزشک خانواده خالی نیست و تمامی تجهیزات در مراکز تجهیز شده است و زیر‌ساخت‌ها فراهم شده است و می‌توان گفت انقلابی بزرگ در مراکز بهداشتی درمانی روستایی پس از طرح تحول ایجاد شد.
جیریایی گفت: با توجه به اجرای طرح استحقاق‌سنجی در بیمارستان دولتی دانشگاهی استان فرد بیمه شده با ارائه کدملی از بخش بیمارستانی و دولتی بدون ارائه دفترچه خدمات دریافت می‌کند.
وی بیان کرد: در استان مرکزی 21 دفتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و سال گذشته بیش از 335 هزار خدمت بیمه ای توسط این دفاتر ارائه شده است.
جیریایی افزود: به منظور بزرگداشت هفته بیمه سلامت در طی این هفته به مراکز طرف قرارداد و ارائه دهندگان خدمت مبلغ 16 میلیارد تومان پرداخت شده است.
به گزارش ایکنا، در پایان این همایش از فعالان حوزه بیمه سلامت استان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha