زائران شأن ایران را در عراق حفظ کنند
کد خبر: 3758354
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

زائران شأن ایران را در عراق حفظ کنند

گروه جامعه ــ رئیس کمیته فرهنگی اربعین از برخی زائران ایرانی در مسیر راهپیمایی اربعین گلایه کرد و گفت: برخی زائران از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که مناسب با شأن زائر ایرانی نیست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الاربع، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی اربعین در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم اربعین اظهار کرد: حدود دو روزی است که به صورت پیاده از شهر نجف به سمت کربلا طی طریق کردم و امروز صبح وارد کربلا شدم و در این مسیر حال و هوای خاصی را شاهد بودم.

وی افزود: برخلاف آنچه رسانه‌های خارجی و دشمنان علیه راهپیمایی اربعین انجام داده بودند، امسال اربعین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و حضور زائران بسیار چشمگیر است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: خوشبختانه در مسیر راهپیمایی همبستگی بسیار خوبی میان مردم ایران و عراق دیده می‌شد، مردم عراق هم با تمام محبت و همت‌شان در این اجتماع خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال حضور موکب‌داران عراقی بسیار پررنگ‌تر از گذشته است، همچنین ‌تجهیزاتی که برای مسائل بهداشتی ارائه می‌شود، نسبت به سال‌های پیش بسیار چشمگیر است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه در مسیر پیاده‌روی کربلای معلی و نجف اشرف گاهی مشاهده می‌شود برخی زائران از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که مناسب با شأن زائر ایرانی نیست و درخواست می‌کنیم زائران شئونات اخلاقی و اسلامی را در این مسیر مراعات کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد آقایان هستند که لباس مناسب بر تن ندارند، ادامه داد: زائران ایرانی باید در رفتار و تعامل‌شان با مردم عراقی لباس‌های مناسبی بر تن کنند، مردم عراق هم نسبت به این موضوع گلایه دارند، البته تعداد این افراد اندک است، اما همان تعداد کم هم در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گم‌شدگان اشاره کرد و گفت: در طول مسیر شاهد بودیم که برخی زائران به دلیل عدم هماهنگی قبلی از همسفرانشان جدا شده و سردرگم بودند، توصیه می‌کنیم از قبل نسبت به این موضوع هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا در مسیر سردرگم نباشد.

وی افزود: زائران قرارهای معین و مشخص شده داشته باشند، زیرا دستگاه‌های خدمت‌رسانی که در عراق مستقر هستند، هر یک وظیفه خاصی برعهده دارند و نمی‌توانند به تمامی زائران خدمات گم‌شدگان را ارائه کنند. با برنامه‌ریزی قبلی می‌شود این مشکل را تا حدود زیادی حل کرد.  

احمدی یادآور شد: زائران حتماً مشخصات و شماره تلفن‌هایشان را بر روی گوشی‌ها و لوازم شخصی خودشان بنویسند تا اگر گم شد مسئولان بتوانند پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

انتهای پیام

captcha