گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها پیگیری شود
کد خبر: 3758376
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
مشاور امور بانوان وزیر کشور:

گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها پیگیری شود

گروه اجتماعی - مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: یکی از مسایلی که در حوزه معاونت زنان توسط دفاتر بانوان استانداری خراسان رضوی پیگیری می شود، گفت و گوی بین نسلی است چون طبق پژوهش ها اعضای خانواده های ایرانی کمتر از نیم ساعت در روز با یکدیگر مکالمه دارند. متاسفانه مشکل از باورهاست.

لزوم پیگیری گفت‌وگوی بین نسلیبه گزارش خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی فریبا نظری پورکیایی امروز در کارگروه زنان و خانواده استان‌های خراسان رضوی و فارس در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ایده اولیه تشکیل مجمع مشورتی بانوان در استان خراسان رضوی ایده خلاقلانه و جدیدی است که از شبکه ای از زنان اندیشمند ایجاد شده و از فکر جمعی بهره خواهد برد.

وی افزود: در این راستا این پیشنهاد را دادم که در مجمع مشورتی بانوان تز حضور و بیان مساله توسط مردان در حوزه زنان و خانواده برای رسیدن به نگاه جامع استفاده شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: استان خراسان دارای تمدنی کهن و مشاهیر و عناصر فرهنگی زیادی است که باید این موارد را بشناسیم. یکی از مسایلی که در حوزه معاونت زنان توسط دفاتر بانوان استانداری خراسان رضوی پیگیری می شود، گفت و گوی بین نسلی است چون طبق پژوهش ها اعضای خانواده های ایرانی کمتر از نیم ساعت در روز با یکدیگر مکالمه دارند. متاسفانه مشکل از باورهاست.

نظری پورکیایی با اشاره به وضعیت روستای ازغد و بهبود وضعیت آن بیان کرد: در بحث روستای ازغد پیشنهاد دارم که این روستا علاوه بر روستای پاک به سمت روستای دوستدار کودک نیز برود. نکته دیگر وضعیت مساجد در این روستاست که به عنوان کانون همبستگی مردم قلمداد شده و نیاز داریم در کارکرد مساجد بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص شهرستان رشتخوار و تلاش آنان برای کاهش طلاق است که ستودنی است. پیشنهاد من این است که برای تداوم این طرح میان خانواده مهارت آموزی و آموزش های بعد از طلاق نیز انجام شود چون شرایط بازگشت به پیش از صلح وجود دارد.

انتهای پیام

captcha