کاهش عیار اجتماعی در مشهد/شهرداری تنها تسهیل‌گر مسائل فرهنگی است
کد خبر: 3758379
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد:

کاهش عیار اجتماعی در مشهد/شهرداری تنها تسهیل‌گر مسائل فرهنگی است

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به ‌تمایل شهروندان برای خدمت ‌و ادای محبت گفت: ما نیز در شهرداری قصد داریم فضا را برای شهروندان فراهم کنیم. در واقع ما تسهیل‌گر مردم هستیم.

کاهش عیار اجتماعی در مشهد/شهرداری تنها تسهیل‌گر مسائل فرهنگی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی بختیاری، امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر 1440 در شهرداری مشهد اظهار کرد: شهرداری در موضوعات مختلف فرهنگی به چند اصل به عنوان رویکردهای کلان تأکید دارد که موضوع دهه آخر صفر یکی از همین موضوعات است.

وی ادامه داد: همه ما شیعه و پیرو ائمه ‌اطهار(ع) هستیم و به عنوان یک شیعه و فردی که در مشهد زندگی می‌کند، حسن محبت و همجواری نسبت به امام رضا(ع) در دورن خود احساس می کنیم. در طول تاریخ همیشه این نگاه بوده و شهروندان مشهد حس تعلق و حس افتخار زیادی نسبت به ساحت امام رضا(ع) داشتند و میهمانان امام رضا(ع) را میهمانان خود می‌دانستند و همواره تلاش داشتند توفیقی حاصل شود تا میزبانی زائران امام رضا(ع) را داشته باشند.

بختیاری بیان کرد: این یک تکلیف بوده و شیعیان تلاش می‌کردند در همه دوره‌های مختف ابراز ارادت و محبت خود را داشته باشند. برای ما مشهدی‌ها که همسایه امام رضا(ع) هستیم، دهه پایانی صفر فرصتی را فراهم می‌کند که به امام رضا(ع) ادای دین کنیم و یکی از آن وظایف را خود انجام دهیم. 

وی با اشاره به رویکردهای شهرداری مشهد در حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: ما به عنوان شهرداری از سه منظر به رویدادهای فرهنگی می‌پردازیم. اول اینکه شهروندان تمایلی برای خدمت‌کردن و ادای محبت دارند و ما در شهرداری تلاش داریم برای شهروندان فضای مناسب در این زمینه را فراهم کنیم. در واقع ما تسهیل‌گر مردم هستیم. ما تقاضاهای فراوانی داریم که این تسهیلات در خارج و داخل مشهد فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به رویکرد دوم شهرداری مشهد بیان کرد: بالاخره مشهدالرضا، مشهد امام رضا(ع) است و هویت مشهد به این مفتخر است. این مساله ای محوری است که در همه ابعاد دیده می شود و شهر امام رضا(ع) به عنوان پایگاه تشیع و مرکز معنوی ایران تعریف می‌شود. در همه لحظات ما وظیفه خدمت‌گذاری داریم و در همه مناسبت‌ها باید به امام رضا(ع) ادای دین کنیم و در مناسب‌های خاصی همچون ولادت و شهادت امام رضا(ع) باید خدمت‌رسانی خود را تقویت کنیم. با این وجود شکوه و جلوه امام رضایی ایام باید در اوج خود بوده و تجلی و بروز داشته باشد.

وی رویکرد سوم شهرداری مشهد در زمینه مسائل فرهنگی در شهر را مشارکت اجتماعی مردم برشمرد و عنوان کرد: عیار اجتماعی ما به میزان مشارکت اجتماعی مردم بستگی دارد که متاسفانه این عیار اجتماعی در سال‌های اخیر پایین آمده است.

بختیاری افزود: تعاملات اجتماعی و عیار جامعه ما مقدمه جامعه‌پذیری و ترویج ارزش‌‌هاست و هر امر فرهنگی به این بستگی دارد که در فضا چه مقدار تعاملات اجتماعی را افزایش دهیم. بر این اساس، ما به مناسبت‌های مختلف سعی می‌کنیم تا شهروندان خوب مشهدی در کنار هم بنشینند و با هم کار جمعی کنند تا تعاملات افزایش پیدا کند. میزان تعلقی که ما به محیط در خود حس می‌کنیم، رابطه مستقیمی با تعاملات و درگیر شدن ما با دیگری دارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های ما باید به نحوی تنظیم شود که تعاملات اجتماعی مردم افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در این ایام تعداد زیادی از مشهدی‌ها در گروه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و گروه‌های اجتماعی مختلف در کنار هم شکل می‌گیرند که مقدمه‌ای در حس تعلق به دیگری است که مقدمه امنیت و سلامت روانی و حس تنها نبودن و... است.

انتهای پیام

captcha