گسترش فرهنگ ایرانی - اسلامی از اهداف اصلی کنگره شعر عاشورایی است
کد خبر: 3758380
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

گسترش فرهنگ ایرانی - اسلامی از اهداف اصلی کنگره شعر عاشورایی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر جریان‌سازی کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه از اهداف اصلی کنگره شعر عاشورایی است.

گسترش فرهنگ ایرانی - اسلامی از اهداف اصلی کنگره شعر عاشورایی است

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، یکم آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: شهرستان قروه ظرفیت خوبی در زمینه برگزاری ویژه برنامه‌های آیینی و مذهبی دارد و برگزاری 10 دوره کنگره شعر عاشورایی گواه این ادعاست.
وی با تأکید بر جریان‌سازی کنگره سراسری شعر عاشورایی گفت: نخستین همایش آیین‌های عاشورایی در راستای ارتقا سطح کیفی کنگره شعر عاشورایی پیش‌بینی شده است.
دبیر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه بیان کرد: انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، صیانت از آداب و سنن ایرانی – اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا از جمله اهداف برگزاری این کنگره ملی است.
وی بیان کرد: در همین راستا بخش‌های عکس و آیین‌های عاشورایی به این دوره از کنگره شعر اضافه شد تا بتوان از دیگر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در جهت توسعه این رویداد فرهنگی بهره گرفت.
قلعه‌شاخانی از تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان قروه در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبر داد و یادآور شد: همزمان با معرفی برگزیدگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی از پنج نفر پیرغلام حسینی، خانواده شهید ورمقانی و خانواده شهید مدافع حرم قروه تجلیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha