برپایی ۷۰ موکب توسط هیئات مذهبی در ایلام
کد خبر: 3758473
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

برپایی ۷۰ موکب توسط هیئات مذهبی در ایلام

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی ایلام از برپایی 70 موکب توسط هیئات مذهبی این استان در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فتاحی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی ایلام از برپایی ۷۰ موکب توسط هیئات مذهبی در اربعین امسال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی و همایش اربعین مسئله بسیار مهمی در دنیای اسلام است، گفت: این همایش اقتدار شیعه است که تک تک زائران در آن نقش دارند و باید از تمام تلاش برای برگزاری با کیفیت آن استفاده شود و با تعامل بیشتر کیفیت و شیوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی افزایش یابد.

حجت‌الاسلام فتاحی افزود: اربعین حسینی تجدید خاطره عاشورا است و در این روز تمام خاطرات اهل‌ بیت(ع) در روز عاشورا مرور شد، جابر بن‌عبدالله انصاری از اصحاب رسول اکرم(ص) در روز اربعین شهادت امام حسین(ع) به زیارت قبر این امام معصوم رفت. در روایات بسیاری بر زیارت آن حضرت تاکید شده، حتی در پاره‌ای از این روایات، از وجوب و فرض بودن این زیارت یاد شده، تا بدانجا که برخی علما همچون مرحوم علامه مجلسی و پدر بزرگوارشان به این نظر متمایل شده‌اند که بر کسی که توانایی انجام زیارت آن حضرت را دارد این زیارت در عمر یک بار واجب است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام مسئولیت کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی را در استان عهده‌دار است، لذا با برگزاری جلسه‌های متعدد در ماه‌های قبل از اربعین با اعضای کمیته و با برنامه‌ریزی کامل نسبت به تدوین برنامه‌هایی برای اجرا در این ماه اقدام کرده است.
وی در پایان گفت: الحمدلله امسال به همت هیئات مذهبی تعداد ۷۰ موکب در مسیر تردد زوار عزیز دایر شده است که این موکب‌ها خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی، و.. . را به این عزیزان ارائه می‌کند.

میثم کهزادی

انتهای پیام

captcha