برگزاری نشست مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کرمانشاه
کد خبر: 3758533
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

برگزاری نشست مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه از برپایی نشست مجمع عمومی اتحادیه قرآنی این استان خبر داد.

برگزاری نشست مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کرمانشاه

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به خبر منتشره در تاریخ 29 مهرماه درخصوص انحلال اتحادیه قرآنی کرمانشاه و نامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در این راستا، گفت: بعد از مکاتبه مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با  معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مبنی بر عدم وجاهت قانونی اتحادیه مدغم استان روز گذشته، اول آبان‌ماه جلسه‌ای با حضور محسن کرمیان، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان، حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه مدغم و پیمان سلیمی و لیلا صندوقی از اعضاء سابق اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمانشاه به میزبانی اداره امور قرآنی استان برگزار شد.
وی افزود: طی این جلسه وضعیت اتحادیه مدغم استان با توجه به استعفای دو تن از اعضاء اصلی 7 نفره و مکاتبه این اعضاء با دفتر قرآن و عترت استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: در جلسه روز گذشته پس از بررسی بندهای مختلف موجود در اساسنامه که به تأیید مجمع عمومی اتحادیه مدغم استان در سال 96 قرار گرفته است مشخص شد که قبول استعفای این اعضاء تنها در حیطه اختیارات هیئت مدیره اتحادیه و جایگزینی افراد منتخب مجمع عمومی در نشست آینده این مجمع است.
محمدی تصریح کرد: همچنین اتحادیه استان کرمانشاه وجاهت قانونی خود را دار است و لذا برآیند این نشست صمیمانه برگزاری مجمع عمومی و انتخاب دونفر به منظور عضویت در اتحادیه بود که تمام اعضاء نسبت به این تصمیم رأی موافق دادند.
وی گفت: اما آنچه که حائز اهمیت است ما دخالت و تحریک افراد سودجوی مرکزنشین در ایجاد اختلاف در بین نخبگان قرآنی استان در به وجود آمدن مسائل به وجود آمده را بدون تأثیر نمی‌دانیم که متأسفانه با وعده‌های پوشالی از سال گذشته سعی در به هم زدن رابطه حسنه بین این نخبگان را داشته که این امر تنها با توجه به خطر افتادن موقعیت‌های خود در بیان اتحادیه کشوری مدغم سعی در ایجاد نفاق در سطح کشور را دارند.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: لذا اینجانب به‌عنوان خدمت‌گزار قرآنی استان به برخی توصیه می‌کنم که به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و جدایی قرآنیان کشور تقوا پیشه کرده و به دامن قرآن کریم بازگشته و بیش از این بر مظلومیت کلام الهی اهتمام نداشته باشند.
انتهای پیام

captcha