پاسخگویی به شبهات در مواکب «الاتحاد»/ اعزام بیش از 20 نفر از روحانیون حوزه
کد خبر: 3758534
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

پاسخگویی به شبهات در مواکب «الاتحاد»/ اعزام بیش از 20 نفر از روحانیون حوزه

گروه اجتماعی ـ مسئول ستاد مردمی اربعین از فعالیت مواکب «الاتحاد» با همکاری ستاد عالی کانون‌های مساجد و سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در مرز‌های ایران و ۳ شهر عراق خبر داد و بر حضور جدی‌تر و غنی‌تر در حوزه پاسخ به شبهات و تبیین عقلی حرکت اربعین تأکید کرد.

نشست خبری مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد و مسئول ستاد مردمی اربعین امروز چهارشنبه، 2 آبان‌ماه در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب ارزانی، مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست گفت: پیشینه تاریخی دو ملت ایران و عراق باعظمت است، اما امروز دستان دشمنان این دو ملت برای ایجاد تفرقه میان آن‌ها مشهود است. هدف حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی حضرت سیدالشهدا(ع) است و نه تنها مردم ایران و عراق، بلکه همه کسانی که با نام امام حسین(ع) آشنا هستند در این مسیر حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: امسال با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، کانون‌های مساجد و ارشاد خوزستان در استان خوزستان و ایلام موکب‌هایی به نام «الاتحاد» طراحی کردیم که در آنها جوانان ایرانی و عراقی از زائرین اربعین پذیرایی می‌کنند. همین موکب‌ها در شهرهای کربلا و نجف و کاظمین نیز فعالیت می‌کنند.

ارزانی با بیان اینکه در این موکب‌ها بیشتر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری تلاش می‌شود، گفت: در این موکب‌ها تلاش شده است تا از ظرفیت قرآن و اهل‌بیت(ع) در قالب فرهنگ و هنر و اجرای برنامه‌هایی چون شعر، سرود، تئاتر، اذان زنده، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و سخنرانی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و همچنین برنامه‌های وپژه کودک و نوجوان استفاده شود.

مسئول ستاد مردمی اربعین  با اشاره به اینکه ستاد عالی امسال با یک انسجام بیشتری حضور دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهپیمایی اربعین حرکت عشق و ایمان است؛ برخی مطرح می‌گویند که این حرکت احساسی است اما مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره می‌کنند که این حرکت هم تجلی عشق است و هم حرکتی ایمانی؛ یعنی منشعب از باور عمیق و محکم است. عظمت اربعین را هنوز نتوانسته‌ایم آن گونه که هست معرفی کنیم. در هیچ کجای جهان چنین حرکتی وجود ندارد که منشعب از عشق و ایمان باشد.

 مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در پاسخ به سؤالی درباره برنامه ستاد برای تبیین عمیق‌تر هر چه بیشتر اربعین گفت: یکی از برنامه‌های امسال ستاد اعزام حدود بیش از 20 نفر از روحانیون حوزه علمیه قم برای شرکت در این حرکت است که کار آن‌ها پاسخگویی به شبهات و سخنرانی‌های کوتاه است. طبق برنامه قرار است برای سال آینده در این حوزه حضورمان جدی‌تر و غنی‌تر باشد.

ارزانی در پایان اظهار کرد: با وجود اینکه مردم عراق به خوبی از زائران پذیرایی می‌کنند، تلاش ما این است که در موکب‌های الاتحاد بیشتر در قالب فرهنگی و هنری پاسخگوی شبهات باشیم. تلاش می‌کنیم برای سال آینده از حالا برنامه‌ریزی کنیم و در طول سال برنامه‌هایی در این حوزه اجرا کنیم. مسجد بهترین فضا برای طرح پرسش و پاسخ به صورت چهره به چهره و پاسخگویی به شبهات است.

انتهای پیام

captcha