تعزیه‌خوانی؛ بستری برای احیای امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3758706
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

تعزیه‌خوانی؛ بستری برای احیای امر به معروف و نهی از منکر

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف برپایی مراسم تعزیه‌خوانی دانست و گفت: شبیه‌خوانان با عمل به این مهم می‌توانند گام موثری در استمرار نهضت حسینی بردارند.

تعزیه‌خوانی؛ بستری برای احیای امر به معروف و نهی از منکر

ناصر مقدم در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: برپا داشتن مراسم سوگواری امام حسین(ع) آئین بسیار بزرگی است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از درجه بالای معنوی برخوردار هستند.
وی، احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین هدف برپایی مراسم تعزیه‌خوانی دانست و افزود: شبیه‌خوانان با عمل به این مهم می‌توانند گام موثری در استمرار نهضت حسینی بردارند.
این مسئول از تعزیه با عنوان حرکت خودجوش مردمی یاد کرد و گفت: هر حرکت خودجوش مردمی برای آنکه بتواند در مسیر راستین و اصیل خود قرار بگیرد باید سازماندهی شود و تلاش ما در استان نیز ساماندهی گروه‌های تعزیه است.
مقدم گفت: حفظ اتحاد و همبستگی، رعایت حرمت بزرگترها، اصلاح نسخ و متون، توجه به اقامه نماز اول وقت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت تمام اصول و قواعد حاکم بر تعزیه‌خوانی از جمله مواردی است که باید تعزیه‌خوانان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه از برگزاری همایش تعزیه‌خوانان البرزی سخن به میان آورد و افزود: این همایش با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان و در راستای ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر ارزشمند ایرانی اسلامی تعزیه و تشویق و ترویج این هنر اصیل و شناسایی چهره‌های جوان و مستعد هنر تعزیه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این همایش که 14 آبان در سالن سیروس صابر اداره کل ارشاد اسلامی البرز برگزار می‌شود از برگزیدگان تعزیه‌خوانی استان تقدیر می‌شود.
انتهای پیام

captcha