مبارزه با موادمخدر به یک گفتمان مردمی و اجتماعی تبدیل شود
کد خبر: 3758713
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

مبارزه با موادمخدر به یک گفتمان مردمی و اجتماعی تبدیل شود

گروه اجتماعی ـ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان این‌که گفتمان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مطرح است، گفت: 400 ماده صنعتی جامعه ما را با چالش مواجه کرده است پس باید مبارزه با این پدیده مردمی شود البته در لرستان حساسیت‌های مردم نسبت به این موضوع بالا رفته است.

مبارزه با موادمخدر به یک گفتمان مردمی و اجتماعی تبدیل شود

به گزارش ایکنا از لرستان، مجتبی بیرانوند، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان چهارشنبه، دوم آبان در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان این‌که در شش ماهه امسال کشفیات خوبی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد، اظهارکرد: نیروی انتظامی موفق شد در این مدت دو تن و 654 کیلو و 101 گرم مواد مخدر و اداره کل اطلاعات 447 کیلوگرم کشف مواد مخدر داشته و همچنین سپاه توانست با کشف 5 کیلوگرم هروئین رشد 100 درصدی داشته باشد؛ در مجموع بیش از سه تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی با بیان این‌که رویکرد ما در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی شدن این پدیده است و بیشترین جامعه هدف ما مدارس هستند، اضافه کرد: سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش توانستیم برنامه‌های متنوعی را در سطح استان در راستای پیشگیری از مواد مخدر اجرایی کنیم و امسال نیز با رویکرد نشاط و شادی با این اداره کل برنامه‌هایی برگزار خواهیم کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بررسی مشکلات معتادین متجاهر و جمع‌آوری آنان و انتقال‌شان به مرکز ماده 16 در استان، گفت: بایستی ناجا و شهرداری معتادین را در سطح شهر جمع‌آوری و تحویل مرکز ماده 16 دهند که متأسفانه بیشتر این معتادین در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز جمع‌آوری شدند و این علاوه‌بر ایجاد ناامنی در این شهرستان‌ها چهره زشتی را به آنان داده است که زیبنده جامعه ما نیست.
وی با تاکید بر این‌که باید فرمانداران در جلسات خود مصوب کنند تا نسبت به جمع‌آوری معتادان و تحویل‌شان به مراکز ماده 16 مشکلی نداشته باشیم، تصریح کرد: بیشتر این معتادین متجاهر از اتباع بیگانه و استان‌های دیگر هستند که باید اتباع بیگانه توسط ناجا به استان مرکزی و معتادین متجاهر استان‌های دیگر به مراکز استان خود انتقال داده شوند.
وی با ابراز تاسف از این‌که در سطح شهر خرم‌آباد شاهد تجمع معتادان متجاهر هستیم، افزود: بایستی ناجا، شهرداری و بهزیستی این افراد را به شهر محل سکونت خود هدایت کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: متأسفانه دیده شده ناجا معتادین متجاهر را پس از دستگیری به مراکز ماده 15 تحویل می‌دهند در حالیکه نباید این افراد در مراکز ماده 15 بستری شوند.
وی گفت: پس از جمع‌آوری این افراد و قبل از ورود به مراکز ماده 16 باید غربالگری‌ صورت گیرد و نباید آن‌ها را در جامعه رها کرد چراکه موجب آلوده شدن جامعه می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به ایجاد مرکز ماده 42(ندامتگاه‌ها) در مناطق بد آب و هوای استان، بیان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر باید در این ندامتگاه‌ها نگهداری شوند علی‌رغم این‌که اعتباراتی به دستگاه‌ها داده شده است اما این مهم هنوز به نتیجه نرسیده است.
بیرانوند ادامه داد: مراقبت پس از خروج مهم است که کمیته مراقبت پس از خروج با مسئولیت دادستان مرکز استان تشکیل شده و اقدامات صورت گرفته چکش‌کاری خواهند شد و سر فرصت در دستورکار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرند تا براساس سیاست‌های آن برای افرادی‌که بهبود یافته‌اند چتر حمایتی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: گفتمان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مطرح است اما ما نمی‌توانیم با 23 دستگاه به نتیجه مطلوب برسیم چراکه 400 ماده صنعتی جامعه ما را با چالش مواجه کرده است پس باید مبارزه با این پدیده مردمی شود البته در لرستان حساسیت‌های مردم نسبت به این موضوع بالا رفته است.

انتهای پیام

captcha