نیروی انسانی؛ بزرگ‌ترین سرمایه در بخش کشاورزی/ در حوزه گل و گیاه، محلات افتخارات زیادی کسب کرده است
کد خبر: 3758736
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
حجتی مطرح کرد:

نیروی انسانی؛ بزرگ‌ترین سرمایه در بخش کشاورزی/ در حوزه گل و گیاه، محلات افتخارات زیادی کسب کرده است

گروه اجتماعی – وزیر جهادکشاورزی گفت: در بخش گل و گیاه، محلات تا‌کنون افتخارات زیادی کسب کرده و با وجود منابع آبی کم باز هم آینده خوبی برای آن متصور هستیم. در بخش آب و خاک سرمایه‌هایی مغفول است. بزرگ‌ترین سرمایه یعنی نیروی انسانی را دارا هستیم.

نیروی انسانی؛ بزرگ‌ترین سرمایه در بخش کشاورزی/ در حوزه گل و گیاه، محلات افتخارات زیادی کسب کرده است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی شامگاه چهارشنبه ۲ آبان‌ماه در دومین کنگره بین‌المللی و سومین کنگره ملی گل‌های زینتی اظهار کرد: مردم محلات بسیار تلاش‌گر و کوشا هستند و آنچه باعث شده است ما امروز اینجا حضور داشته باشیم زحمات بی‌وقفه مردم این شهر است. نماینده مردم محلات و دلیجان چه در شهرستان و چه در تهران همیشه مدافع کشاورزان و مردم بوده و هستند.
وی افزود: جایگاه ما بسیار بالاتر از وضعیت فعلی است. ما امکانات و نیروی انسانی خوبی داریم. در تمامی بخش‌ها و به ویژه در بخش کشاورزی کشور ما یک کشور توانمند است. در بخش گل و گیاه، محلات تا‌کنون افتخارات زیادی کسب کرده و با وجود منابع آبی کم باز هم آینده خوبی برای آن متصور هستیم. در بخش آب و خاک سرمایه‌هایی مغفول است. بزرگ‌ترین سرمایه یعنی نیروی انسانی را دارا هستیم.
وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: پشت صحنه موفقیت‌های شرکت‌های خارجی و معروف، ایرانی‌ها هستند. زمانی ما در تهیه و ساخت ابتدایی‌ترین وسائل درمانده بودیم. در گذشته ۵-۶ میلیون تن گندم وارد می‌کردیم اما امروز به لطف خدا، با کمک کشاورزان و با استفاده از ابزار و روش‌های جدید توانستیم واردات را به صفر برسانیم. از این نمونه‌ها در کشور به وفور یافت می‌شود.

نیروی انسانی؛ بزرگ‌ترین سرمایه در بخش کشاورزی/ در حوزه گل و گیاه، محلات افتخارات زیادی کسب کرده است
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: در بخش کشاورزی بایستی به مزیت‌های هر منطقه توجه کرد؛ محلات در بخش گل و گیاه مزیت دارد. آب و هوا، خاک و منابع انسانی قوی داریم؛ برخی از کشاورزان ما مدرک دکتری ندارند اما از ۴۰ مدرک دکتری بیشتر متخصص هستند.
وی افزود: زنجیره تولید در محلات کامل است. منابع انسانی، دهکده و پژوهشکده گل و گیاه، ۹۰۰ هکتار زمین گل که تقریبا یک پنجم سطح زیر کشت کشور محسوب می‌شود در محلات وجود دارد. پژوهشکده گل و گیاه هنوز وضعیت مستقلی ندارد. سازمان تحقیقات کشاورزی قریب به دو سال حمایت کرد اما در سازمان برنامه و بودجه اشتباهی به وجود آمد؛ پژوهشکده ملی گل و گیاه را به اشتباه مربوط به دانشگاه ملی دانستند. در کشور ما کشاورز خود را نیازمند به دانشگاه نمی‌داند اما گل‌کاران این منطقه امروز خود را نیازمند این آموزش‌ها دیدند و باید این روحیه را تقویت کرد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به نمایشگاه گل‌های داودی گفت: سایت نمایشگاه دائمی گل و گیاه، سایت خوبی است و نیاز به کمک دارد. پایانه فروش گل و گیاه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است و منتظر اجرایی شدن تعهدات دولت هستند. فاز اول دهکده گل و گیاه به مساحت ۱۰۰ هکتار با برکت بوده و فاز دوم این دهکده نیز با مساعدت دولت انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha