نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار
کد خبر: 3758746
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
معرفی الگو‌های برتر مشاغل خانگی/9

نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار

گروه اجتماعی- حمیدرضا جامعی، کارآفرینی است که در حوزه سنگ تراشی فعالیت دارد و با توکل به خداوند توانسته افراد بسیاری را آموزش داده و یا به آنان کار دهد.

نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کسب و کارهای خانگی امروزه به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود و کار در منزل یکی از شغل‌هایی است که برای برخی جذابیت‌های خاص خود را دارد، این نوع از کسب و کار بسیاری از مشکلات دنیای مدرن را حل می‌کند.

طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بستری برای ورود محصولات به بازار و برندسازی فراهم می کند. در این طرح، مشاغل خانگی مزیت ‌ دار یعنی مشاغل سازگار با پتانسیل، منابع و فرهنگ منطقه شناسایی می‌‌شوند.

حمیدرضا جامعی، کارآفرینی است که در حوزه سنگ تراشی فعالیت دارد و این طرح کمک بسیاری به او برای اتصال به بازار فروش کرده است.

نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار
حمیدرضا جامعی، پشتیبان مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: در رشته‌ حسابداری در دانشگاه علمی کاربردی فردوس تحصیل می‌کنم و سعی کردم با ورود به حوزه سنگ تراشی، باعث کارآفرینی و اشتغالزایی افراد شوم.
وی افزود: در سال 85 و 86 بود که معادن برای عموم آزاد شد، به دنبال معدن رفتم و در همین زمان در فردوس با بافت معدنی غنی از سنگ‌های زینتی برخورد کردم.
این کارآفرین در حوزه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بیان کرد: ابتدا آموزش در مورد سنگ‌های قیمتی را آغاز کردم و سپس به دنبال ساخت دستگاه برای این شغل رفتم و کارم را با توکل بر خدا شروع کردم.
جامعی ادامه داد: در این راه جهاد دانشگاهی پارک علم و فناوری، بسیج سازندگی، و دانشگاه علمی-کاربردی کمک کارم بودند و از حمایت‌های آنان بهره مند شدم و توانستم شرکتی را در فردوس تاسیس کنم.

نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار
وی با بیان اینکه تاکنون 50 کارگاه خانگی نیز در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 400 نفر در این زمینه به طور مستقیم آموزش دیده‌اند.
این پشتیبان مشاغل خانگی ادامه داد: این کار فضای کمی احتیاج دارد و افراد با کمی آموزش می‌توانند وارد این حوزه شوند.
جامعی با اشاره به اینکه از لحاظ آماری سنگ تراشی سومین صنعت سودآور جهان است، افزود: مواد اولیه این کار در خراسان جنوبی تنوع خاصی داشته و چشم گیر است که تنها باید از آن بهره برد.
وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با همکاری اداره تعاون، کار و اجتماعی در حوزه مشاغل خانگی با رویکردی علمی وارد شده‌اند و این امر، درصد شکست را کاهش می‌دهد.
این کارآفرین یادآور شد: به جوانان توصیه می‌کنم در راهی که انتخاب می‌کنند، مصمم و بدون عجله پیش روند تا موفق شوند و رمز پیشرفت در کار نیز توکل و باور است.

نقش باور بر قلب سنگ‌های سخت روزگار
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha