حضور نمایندگان ۴۰ کشور در همایش اربعین بدون ایفای نقش صاحبان زر و زور
کد خبر: 3758927
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
آیت‌الله دژکام مطرح کرد:

حضور نمایندگان ۴۰ کشور در همایش اربعین بدون ایفای نقش صاحبان زر و زور

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به اجتماع عظیم اربعین گفت: حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در همایش بزرگ اربعین بدون آنکه سیاست‌گذاری صاحبان زر و زور در آن نقشی ایفا کند، نشان از اهمیت بحث اربعین و توجه مردم به امام حسین(ع) است.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 4 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: در روایات از ائمه معصومین(ع) نقل شده است که یکی از نشانه‌های یک مسلمان مومن و با ایمان، زیارت اربعین است.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع عظیم اربعین افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی امروز به یک حماسه باشکوه تبدیل شده که حاصل تدبیر و سیاست‌ورزی رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: امسال دشمنان مدام از وضعیت بد اقتصادی و مشکلات معیشتی گفتند و تلاش کردند تا مردم به پیاده‌روی اربعین نروند؛ البته فشارهایی هست اما عاشقان امام حسین(ع) برای رفتن به زیارت حاضر به فدا کردن جان هستند.

جاماندگان اربعین در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می آیند 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه یاد نداریم چنین حضور پرشوری از ایرانی‌ها که امسال هست در پیاده‌روی اربعین بوده باشد، گفت: از همه کسانی که موفق نشده‌اند برای ایام اربعین حسینی به کربلای معلّی مشرف شوند، دعوت می‌کنم تا در روز اربعین، در راهپیمایی و گردهمایی که در شیراز و دیگر شهرها برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان امام حسین(ع) باید بدانند علاوه بر ۲ میلیون زائر ایرانی که به نمایندگی از ۸۰ میلیون ایرانی به کربلا رفته‌اند، ده‌ها میلیون ایرانی نیز هستند که گرچه به پیاده روی اربعین نرفته‌اند، اما انتظار می‌کشند تا مُنتَقَم خون امام حسین(ع) ظهور کند و انتقام این خون به ناحق ریخته شده را بگیرد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در همایش بزرگ اربعین بدون آنکه سیاست‌گذاری صاحبان زر و زور در آن نقشی ایفا کند، نشان از اهمیت بحث اربعین و توجه مردم به امام حسین(ع) است و این محبت اهل بیت(ع) و عشق آنان است که انسان‌ها را از سراسر جهان به آن سمت می‌کشاند.

میان نخبگان و پژوهشگران همفکری ایجاد کنیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت داشتن الگوی پیشرفت گفت: برای آنکه بتوانیم الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت ۵۰ ساله آینده کشور را به درستی تبیین کنیم، باید میان نخبگان و پژوهشگران هم‌فکری، هم‌دلی و هم‌افزایی شکل گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت: پیش از ابلاغ برنامه ۵۰ ساله پیشرفت کشور، برنامه‌های توسعه ۵ ساله و یا ۲۰ ساله‌ای در کشور تدوین و ابلاغ شد که اجرای آن بعضا با موفقیت همراه نبوده است؛ علت عدم موفقیت این برنامه‌ها عدم همراهی مسئولان اجرایی و عدم مطالبه‌گری از سوی مردم بوده است.

آیت الله دژکام همچنین گفت: فراخوان رهبر انقلاب برای بررسی سند پیشرفت ۵۰ سال آینده کشور، با هدف آگاهی توده‌های مردم، نخبگان و مسئولان است تا همه مردم دریابند که کشور قرار است به سمت کدام اهداف و آرمان‌ها حرکت کند.

منافع لحظه‌ای و زودگذر را مبنا قرار ندهیم
وی ادامه داد: ارائه برنامه پیشرفت ۵۰ ساله کشور به این معناست که باید در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، منافع لحظه‌ای و زودگذر را مبنا قرار ندهیم بلکه باید به تاثیر سیاست‌گذاریها و تصمیمات بر آینده کشور نیز فکر شود.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند انقلابی و ایرانی بمانند و به پیشرفت کشور کمک کنند، باید وجود دشمن را مُسَلّم بدانند؛ ایمان داشته باشند که با توکل بر خدا می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند، عرصه تهاجم دشمن را به درستی بشناسند و آگاه و عالِم باشند تا فریب نخورند.

عرصه تهاجم دشمن را به درستی بشناسیم
وی با بیان اینکه باید عرصه تهاجم دشمن را به درستی بشناسیم و بدانیم دشمن با سوءاستفاده از کدام نقاط ضعف‌های ما، قصد آسیب رساندن به کشور را دارد، گفت: برخی هنوز تحریم‌ها و فشارها علیه ایران شروع نشده به فکر فرار از کشور بودند؛ کسانی که با هجمه دشمن، می‌ترسند و بزدلانه عقب می‌کشند نمی‌توانند انقلاب اسلامی را پیش ببرند.

انتهای پیام

captcha