«کوثر اربعین» علامه جوادی آملی منتشر شد
کد خبر: 3759069
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

«کوثر اربعین» علامه جوادی آملی منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «کوثر اربعین» اثر علامه آیت‌الله العظمی جوادی آملی را نشر بین‌المللی «اسراء» منتشر کرد.

«کوثر اربعین» علامه جوادی آملی منتشر شدمصطفی امرایی، مدیر انتشارات بین‌المللی «اسراء»، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اثر جدید آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: کتاب «کوثر اربعین» در راستای معرفت‌شناسی حرکت اربعین به نگارش درآمده و در آن به چیستی زیارت اربعین، ضرورت و اهمیت اربعین، فلسفه و حکمت زیارت اربعین و آداب زیارت، شامل هفده بند، پرداخته شده است.
وی افزود: این اثر در باب حرکت‌شناسی اربعین است و می‌تواند موجب معرفت‌بخشی به مخاطبان شود.
امرایی ادامه داد: این کتاب به قیمت هشت هزار تومان و با شمارگان 5 هزار نسخه منتشر شده و در مبادی ورودی مرزهای ایران و عراق در نمایشگاه‌هایی به مخاطبان ارائه می‌شود.
در بخشی از این کتاب آمده است که هر حقیقت علامت و نشانه‌ای دارد. ایمان نیز شاخصی دارد و یکی از نشانه‌های روشن آن زیارت اربعین است که در بیان امام حسن عسکری(ع) آمده است که «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ»؛ نشانه‌های مأمن پنج چیز است، «51 رکعت نماز و زیارت اربعین» که زیارت حقیقی دارد و زیارت اربعین در میان زیارت‌ها جایگاهی بس ویژه دارد، به گونه‌ای که هم‌ردیف با نماز واجب و مستحب روزانه از نشانه‌های ایمان و مؤمنان معرفی شده است.
انتهای پیام

captcha