دستگاه‌های دولتی در عرصه قرآن وظایف خود را انجام دهند/ انتظاری فراتر از قانون نداریم
کد خبر: 3759100
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

دستگاه‌های دولتی در عرصه قرآن وظایف خود را انجام دهند/ انتظاری فراتر از قانون نداریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر لزوم اجرای وظایف قانونی دستگاه‌های دولتی گفت: اگر دستگاه‌های دولتی وظایف خودشان را در عرصه قرآن به درستی انجام دهند، قطعاً وضعیتمان بهتر از این‌ها خواهد بود.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر لزوم تسریع تشکیل نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان گفت: از آنجا که هنوز بودجه‌های قرآنی از سال 93 تاکنون به استان فارس تخصیص نیافته است؛ لذا انتظار می‌رود که این شورا به عنوان شورای بالادستی فعالیت‌های قرآنی هرچه سریع‌تر در استان تشکیل شود.

لزوم تسریع در تخصیص بودجه‌های قرآنی
وی با بیان اینکه از شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان انتظار می‌رود که هم تسریع تخصیص بودجه و هم نظارت بر تخصیص بودجه‌های قرآنی را انجام دهد، افزود: وقتی بودجه قرآنی به استان اختصاص می‌یابد برخی از دستگاه‌های دولتی که خودشان بودجه‌های خاصی برای فعالیت‌های قرآنی دارند انتظار دارند که به آن‌ها مبلغی پرداخت شود.

اسلامی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی برای برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های دولتی دارد، گفت: اینجا بحث برون‌سپاری نیست؛ اگر دستگاه‌های دولتی وظایف خودشان را به درستی انجام دهند، قطعاً وضعیتمان بهتر از این‌ها خواهد بود.

انتظاری فراتر از قانون از دستگاه‌های دولتی نداریم
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی فارس اظهار کرد: تا حدودی مشکل این است که دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود به درستی عمل نمی‌کنند، در حالی که انتظاری فراتر از قانون داریم و اگر آنان این کار را انجام دهند شرایط خیلی بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از آن طرف هم یکسری ارتباطات باید با دستگاه‌های خارج از استان اعم از وزارتخانه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم اعتباراتی را که در آنجا وجود دارد جذب کنیم.

تاکنون اهرم فشاری از استان فارس برای جذب بودجه‌ها نداشتیم
اسلامی با بیان اینکه تاکنون اهرم فشاری از استان فارس برای جذب بودجه‌ها نداشتیم، گفت: این مسئله یکی به خاطر ناهماهنگی بوده و دیگری اینکه هنوز باورمان این نیست که تشکل‌های مردمی را رشد دهیم تا عملیاتی‌تر فعالیت کنند.

مدیرعامل اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی فارس گفت: هنوز مسئولان به این باور نرسیده‌اند که تشکل‌های مردمی می‌توانند اثرگذارتر باشند؛ لذا تلاشمان این است که این باور را به مسئولان بقبولانیم که تشکل‌های مردمی تأثیرگذارترین هستند.

انتهای پیام

captcha