خدمت‌رسانی همدانی‌ها به زوار شیعه پاکستانی در میرجاوه
کد خبر: 3759174
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

خدمت‌رسانی همدانی‌ها به زوار شیعه پاکستانی در میرجاوه

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: زائرسرای امام رضا(ع) در مرز میرجاوه با پوشش ۱۴۰ هزار نفر در رفت و برگشت تا یک هفته پس از اربعین حسینی میزبان زوار شیعه پاکستانی است.

خدمت‌رسانی همدانی‌ها به زوار شیعه پاکستانی در میرجاوه

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان شنبه، 5 آبان‌ماه در نشست خبری با موضوع اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین رخداد‌های جهان امروز اسلام، پیاده روی اربعین حسینی است.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه در دو مقطع رفت و برگشت در خدمت زوار اربعین حسینی است، افزود: همدان یکی از مسیر‌های اصلی تردد زائران کربلا است که همت و تلاش اصلی اداره اوقاف خدمت به زائران در مسیر بازگشت است.
‌کاروند اضافه کرد: این مجموعه با همکاری هیئت امنای مساجد و حسینیه شهرستان‌های موجود در مسیر تردد زائران شرایط لازم برای اسکان اضطراری زوار را فراهم کرده است.

توزیع 8 هزار دست لباس ‌میان زوار اربعین
مدیر‌کل اوقاف استان از خرید و توزیع لباس برای زاور اربعین خبر داد و ادامه داد: در راستای اجرای نیات واقفین خیر‌اندیش، بیش از 3 هزار دست لباس گرم و 5 هزار مقنعه برای زوار اربعین خریداری و توزیع شده است.
وی با بیان خدمات مهم این مجموعه امسال در حوزه پشتیبانی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی است، عنوان کرد: اداره اوقاف استان با همکاری اوقاف شهر زاهدان در مرز میر جاوه اقدام به پشتیبانی و ارائه خدمات به زوار شیعه پاکستانی کرده است.

ارسال 35 تن مواد غذایی به موکب مستقر در مرز میر جاوه
‌کاروند ابراز کرد: زائر سرای امام رضا(ع) در مرز میر جاوه با پوشش 140 هزار نفر در رفت و برگشت تا یک هفته پس از اربعین حسینی میزبان زوار خواهد بود، گفتنی است تا کنون 35 تن مواد خوراکی و خشکبار از استان به این مکان ارسال شده است.
وی گفت: موکب حضرت زینب(س) در محل حسینیه چهارده معصوم(ع) شهر همدان در ورودی پل شهرک فرهنگیان و موکب فاطمه الزهرا(س) در باغ بهشت هاجر ملایر از محل موقوفات شهرستان و کمک‌های مردمی در این ایام در خدمت زوار حسینی است.

400 میلیون تومان هزینه برای میزبانی از زائران اربعین حسینی
مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه این مجموعه از تعدادی از موکب‌های کربلا نیز پشتیبانی می‌کند، ادامه داد: موکب قمر بنی هاشم در روستای روعان و موکب سردار شهید قهاری سعید در گردنه اسدآباد از دیگر ایستگاه‌هایی است که به همت اداره اوقاف شهرستان‌ها در این ایام برپا شده است.
‌کاروند با اشاره به اینکه برخی مجتمع‌های رفاهی بین راه ظرفیت ارائه خدمات به زوار را دارند ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام گرفته، مجتمع «افلاک» در محل ورودی استان به عنوان موکب «مهر ماندگار» در حال پذیرایی و اسکان از زائران است.
وی با بیان اینکه موکب مهر ماندگار روزانه از هنگام ظهر تا 1 بامداد در خدمت زوار است، گفت: 2 مبلغ اعزامی از قم در آن مکان به اقامه نماز و فعالیت‌های دینی و مذهبی می‌پردازند.
مدیر کل اوقاف استان با اشاره به اینکه موکب‌ها تا 3 روز پس از اربعین در خدمت زوار خواهند بود گفت: پیش بینی می‌شود امسال 350 الی 400 میلیون تومان وجه نقد برای خدمت زوار اربعین هزینه شود.

80 درصد از موقوفات استان به وقف سیدالشهدا اختصاص دارد
وی از برگزاری مراسم عزاداری در 28 صفر و روز اربعین در بقاع شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین و دهه پایانی صفر 25 مبلغ اعزامی از قم، در بقاع متبرکه استان حضور یافته و به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه 80 درصد از موقوفات استان به نیت امام حسین(ع) است، عنوان کرد: سهم بیشتر موقوفات بزرگ استان در کنار اجرای نیت در حوزه سلامت و درمان به وقف سید‌الشهدا اختصاص دارد.
مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه رعایت بهداشت توسط زوار در ایام اربعین نیاز به فرهنگ سازی و هم افزایی دستگاه‌ها دارد، اضافه کرد: متأسفانه با افزایش تعداد زائران اربعین با گذشت زمان زیر ساخت‌های بهداشتی در کشور تغییر چندانی نکرده است.
انتهای پیام

captcha