اربعين؛ بزرگ‌ترين رويداد فرهنگى جهان/ سانسور خبری دشمن از برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3759192
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

اربعين؛ بزرگ‌ترين رويداد فرهنگى جهان/ سانسور خبری دشمن از برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی گفت: برگزارى با شكوه، امن و آرام مراسم پیاده‌روی اربعین خوشايند دشمنان اسلام نبوده و به هر طريقى سعى مى‏كنند از انعكاس رسانه‏اى آن خوددارى كنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست «صحیفه‌خوانی با عنوان سیری در صحیفه سجادیه» با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و سپاه علی بن ابیطالب(ع)، چهارم آبان ماه در مسجد کوه خضر نبی قم برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این نشست با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تركیبى از عقل و عاطفه و تركیبى از ایمان و عشق است، گفت: اهمیت اربعین در آن است كه یاد نهضت حسینى و دستور آموزنده «كلّ یومٍ عاشورا و كلّ ارضٍ كربلا» براى همیشه جاودانه شد.
وی با اشاره به اینکه دستور آموزنده «كلّ یومٍ عاشورا و كلّ ارضٍ كربلا» باید سرمشق امت اسلامى باشد، افزود: عاشورا، قیام عدالت‌خواهان با عددى قلیل و ایمانى و عشقى بزرگ در مقابل ستمگران كاخ‌‏نشین و مستكبران غارت‌گر بود.
کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم بیان کرد: راهپيمايى عاشقان حسينى در اربعين سرور و سالار شهيدان يک حركت فرهنگى بزرگ، يكى از شعائر الهى، رمز جاوادنگى نهضت حسينى، پيام‌رسان كربلا و نماد وحدت مسلمين است؛ لذا برگزارى با شكوه، امن و آرام اين مراسم خوشايند دشمنان اسلام نبوده و به هر طريقى سعى می‌كنند از انعكاس رسانه‌‏اى آن خوددارى كنند.
وی ادامه داد: حماسه اربعين امسال با حضور ميليون‏‌ها زائر عاشق از بيش از ۴۰ كشور جهان با شكوه هرچه بيشتر در حال برگزارى است كه رسانه‌‏هاى وابسته به استكبار جهانى براى ديده نشدن آن دست به سانسور شديدى زده‌‏اند و اين در‌حالی‌‌است كه راهييمايى اربعين، بزرگ‌ترين رويداد فرهنگى جهان از نظر ارزش خبرى و جذابيت‏‌هاى تصويرى به‏‌شدت مورد استقبال افكار عمومى جهان قرار داشته و دارد.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه اربعين، بهترين صحنه و بهترين پديده براى حركت به‏‌سمت تمدن نوين اسلامى است، گفت: پديده اربعين می‌تواند پيام انقلاب اسلامى، پيام تشيع و مكتب اهل‏ بيت(ع) را به اقصى نقاط جهان منتقل كند. اربعين با نگاه تمدنى، نمايشگاهى از مجموعه ارزش‏‌هاى الهى و انسانى است كه مكتب اهل ‏بيت(ع) را به‌‏مثابه يک مكتب جهانى و نجات‌بخش معرفى‏ می‌كند تا زمينه‌‏هاى فكرى و رفتارى لازم براى ظهور منجى بشريت را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه تعامل شفاف مسئولان با مردم يكى از شاخصه‌های حكمرانى اسلامى و مردمى است، افزود: از جمله پيامدهاى مثبت برخورد شفاف مسئولان با مردم می‌توان به جلوگيرى از فساد، فراهم کردن زمينه پاسخ‌گويى مديران، مشاركت مردم در امور سياسى و اجتماعى و افزايش اعتماد عمومى به نظام حاكم اشاره كرد.
لطفیان سرگزی اظهار کرد: خبر تأييد حكم اعدام دو تن از مفسدان دانه درشت اقتصادى كه هر كدام با چند هزار ميليارد تومان به سودجويى پرداخته و سبب اختلال در بازار ارز و سكه شده بودند، موجب مسرت مردم و افكار عمومى شده و بی‌صبرانه اجراى آن در ملأ عام را انتظار می‌كشند. برخورد قاطع دستگاه قضايى با مفسدان اقتصادى می‌تواند به شبهات زيادى كه در خصوص فساد قوه از سوى مغرضان مطرح می‌شود را پايان داده و با افزايش كارآمدى و نمايش اقتدار نظام اسلامى موجبات بازگشت اعتماد عمومى به مسئولان كشور را فراهم کند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha