ساخت و ساز مواکب بعد از اربعین آغاز می‌شود
کد خبر: 3759364
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

ساخت و ساز مواکب بعد از اربعین آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ـ مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: موکب‌داران بعد از اربعین کار ساخت و ساز مواکب خود را در مرز چذابه شروع کنند و ۳۱۰ موکب در چذابه احداث می‌شود.

ساخت و ساز مواکب بعد از اربعین آغاز می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان در حاشیه بازدید از مزر چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تشکیلات ما در مرز چذابه مردمی است، هر چه امکانات اینجا باشد، باز هم نیاز است وهر چقدر پذیرایی کنند باز هم کم است. برای مواکب تدارک آب، یخ و نان دیدیم. پنج میلیون آب معدنی، روزی 500هزار تا 2هزار قالب یخ، میوه و گاز برای مواکب تدارک دیدیم.

وی ادامه داد: چند قلم مثل شکر، روغن، گوشت و برنج نیز به صورت حواله‌ای به مواکب داده می‌شود. امسال سهمیه این حواله‌ها را به بازرگاتی دشت آزادگان و خرمشهر آوردیم تا مسیر برای موکب داران نزدیک‌تر شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 800 موکب در دو پایانه شلمچه و چذابه مستقر هستند، با اشاره به زیرساخت مواکب در مزر چذابه گفت: اینجا یک بیابان بود و کمیته زیرساخت در بحث آب، برق، آسفالت و فاضلاب واقعا خوب کار کرد اما با همه فقط 50درصد کار انجام شده است. تا زمانی موکب‌ها بطور کامل ساخت وساز نکنند مشکلات اینجا به همین شکل وجود دارد. از موکب‌ها تعهد گرفته شده است که بعد از اربعین کار ساخت وساز موکب‌های خود را در مرز چذابه شروع کنند. 310 موکب در چذابه احداث می‌شود.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین در ادامه با بیان اینکه وحدت و انسجام اقوام در اینجا بارز است، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در اینجا قابل مشاهده است؛ کل جمعیت حج یک میلیون نمی‌شود؛ اما اینجا تا کنون حدود یک ونیم میلیون زائر ویزا گرفته و بیستر آنها به کربلا رفته‌اند وتا یک شنبه دومیلیون زائر به کربلا می‌روند.

وی با تصریح به حضور جمعیت زیادی از مردم برای بازدید از مواکب گفت: حجم این جمعیت در ایام آخر هفته زیاد می‌شود و قرار بر این است که مطالعاتی انجام شود و یک گیت ورودی به منظور برقراری امنیت و دادن خدمات بهتر به زائران قرار دهند.

انتهای پیام

captcha