لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3759474
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه معارف-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: شناخت و کار فرهنگی مبتنی برآموزه‌های دینی واسلامی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که در این راستا می توان ازظرفیت روحانیون و مبلغان دراین حوزه استفاده کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: در جامعه روحانیون و مبلغان اعزامی در قالب طرح‌های مختلف، با تمام توان برای برقراری ارتباط قوی با جوانان،ترویج معارف و فرهنگ اسلامی تلاش می کنند که به تناسب انجام فعالیت های فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی منطقه نیز کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: روحانیون و مبلغان آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگ عمومی در جامعه هدف را شناسایی و برای رفع آن با استفاده از آموزه‌های اسلامی فعالیت می‌کنند.
خادمی با بیان اینکه جامعه سالم هدیه و موهبت الهی است، افزود: برای دست‌یابی به جامعه سالم باید کار فرهنگی در اولویت باشد، زیرا برای کاهش آسیب‌های موجود در جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب راهی به‌جز فعالیت فرهنگی مناسب و متناسب نیست.
وی عنوان کرد: آسیب‌های موجود خود تهدیدی برای نسل جوان جامعه اسلامی است و باید برای کاهش این آسیب‌ها با هم‌اندیشی مجموعه‌های فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و دینی را در جامعه گسترش داد.
خادمی با تأکید بر بهره ‌گیری بیشترازظرفیت روحانیون و مبلغان برای اصلاح معضلات و مشکلات جامعه اسلامی، افزود: برنامه‌ریزی مناسب و اجرای فعالیت‌هایی ازجمله برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مشاوره‌های دینی و تبیین کار دینی درکانون خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت روحانیون وعلمای دینی راهکار مناسبی برای کاهش معضلات اجتماعی است.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای اصلاح و تعالی فرهنگ عمومی جامعه رسالت مهمی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی و اعزام مبلغان و روحانیون به مناطق مختلف برای اثرگذاری فرهنگی و ترویج معارف اسلامی است.
خادمی با ذکر اینکه خدمتی بهتر و بالاتراز تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ اسلامی نیست که امروز این رسالت بر عهده روحانیون و طلاب بوده، گفت: مردم آماده شنیدن مسائل دینی هستند و این وظیفه ما است که زمینه حضور مبلغان را در مناطق مختلف فراهم کنیم زیرا تا زمانی که پیام دین و فرهنگ اسلامی به‌خوبی به مردم ابلاغ نشود نمی‌توان انتظار داشت فرهنگ جامعه ما به‌طور کامل اسلامی و دینی شود.
وی با اشاره به اینکه اهمیت وجود روحانی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در یک منطقه برهیچ کسی پوشیده نیست، افزود: روحانیون دین و معارف اسلامی را به ‌صورت قوی، منطقی و کاملاً مستدل و متناسب با فهم مردم مطرح کرده و ازاین طریق تأثیر فراوانی بر تقویت ایمان و روحیه مذهبی مردم می‌گذارند.
انتهای پیام.

captcha