اعزام قاریان برجسته قمی به مواکب اربعینی
کد خبر: 3759498
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

اعزام قاریان برجسته قمی به مواکب اربعینی

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ اعزام مبلغان دینی و قاریان بین‌المللی قرآن کریم به مواکب عراقی از جمله برنامه‌‏های موکب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر اربعین است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس قم، حجت‎الاسلام والمسلمین فلاحی، مدیر موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) از اعزام مبلغان دینی و قاریان بین‌المللی قرآن کریم از این موکب به مواکب هم‌جوار عراقی خبر داد و گفت: امسال کاهش نیروی انسانی و هزینه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، با این وجود نه فقط خدمات را کاهش نداده‌ایم بلکه نسبت به سال گذشته خدمات بیشتری نیز ارائه شده است.

وی با ذکر این مطلب که امسال چهارمین سال فعالیت آستان مقدس بانوی کرامت در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است، اظهار کرد: سال 94 برای این موکب مکانی خریداری نشده بود اما در سال 95 با توجه به نیاز آستان، مکان فعلی موکب تهیه و بناها متناسب با نیاز زائران در آن احداث شد.

وی با بیان اینکه زمین در اختیار موکب نزدیک به 12 هزار متر مربع است، اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های موکب آستان کریمه اهل‌ بیت(س) مردم‌محور بودن است چراکه تلاش خادمان آستان بر این است که موکب با کمک‌های مردمی اداره و متناسب با کمک‌های مردمی برای خدمت به زائران برنامه‌ریزی شود.

مدیر موکب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: خادمان موکب آستان مقدس تلاش می‌کنند تا حداکثر خدمت را با مشارکت‌های مردم ارائه کنند و گاهی زمینه را نیز برای حضور علاقه‌مندان برای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف فراهم سازند تا از اعتبارات آستان مقدس برای موکب هزینه نشود.
مدیر موکب آستان کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: جلسات محفل انس با قرآن قبل از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا با حضور قاریان بین‌المللی از عتبات مختلف در حسینیه موکب دنبال می‌شود، گاهی این قاریان به موکب‌های هم‌جوار نیز اعزام می‌شود.         

وی از حضور کارشناسان پاسخگو به سؤالات شرعی از حوزه علمیه در عمود 1080 یاد کرد و افزود: در راستای بازتاب حرکت اربعین حسینی تلاش شده است تا پایگاه رسانه‌ای موکب امسال تقویت شود.

انتهای پیام

captcha