عضویت ۱۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد
کد خبر: 3759504
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

عضویت ۱۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد

گروه اجتماعی ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان از عضویت ۱۵ هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: ۲۴۵ کتابدار در کتابخانه‌های مساجد فعالیت می‌کنند.

عضویت 15 هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد

حسن وحدتی پور، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه در مساجد استان، اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد در راستای ترویج و رونق بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد تاسیس شده‌اند.

وی تشویق و ترغیب نمازگزاران به کتابخوانی را از دیگر اهداف کتابخانه‌های مساجد دانست و افزود: هم‌اکنون 245 کتابخانه در مساجد استان راه‌اندازی شده که به صورت مخزن‌دار(بسته) و در شبستان مساجد(باز) فعالیت می‌کنند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه 150 کتابخانه در داخل مساجد به دوستداران کتاب، خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: 95 کتابخانه نیز دارای مخزن و اتاقی مجزا در مساجد است.

سرپرست کانون‌های مساجد گیلان، از عضویت 15 هزار نوجوان و جوان گیلانی در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد و اضافه کرد: 245 کتابدار در کتابخانه‌های مساجد فعالیت می‌کنند که فعالیت این کتابداران در کتابخانه‌های مساجد داوطلبانه و رایگان است.

وی همچنین از تدارک ویژه برنامه‌های هفته کتاب در مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری ایستگاه نقاشی در کانون‌های مساجد منتخب، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه بزرگداشت هفته کتاب، دیدار کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها با مسئولان و برگزاری نمایشگاه کتاب از برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته کتاب است.

وحدتی پور با اشاره به تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای کتاب در طول این هفته، گفت: تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های مساجد، معرفی کتابخانه‌های مساجد موفق و الگو و برگزاری دوره‌های آموزشی کتابداران از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این ایام است.

انتهای پیام

captcha