ثبت مشخصات ۵۸۰ هیئت و بیش از ۵۴۰ مداح اراکی در سامانه طوبی
کد خبر: 3759638
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

ثبت مشخصات ۵۸۰ هیئت و بیش از ۵۴۰ مداح اراکی در سامانه طوبی

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک گفت: در راستای ساماندهی هیئات و مداحان تاکنون مشخصات ۵۸۰ هیئت مذهبی و بیش از ۵۴۰ مداح اراکی در سامانه طوبی ثبت شده است.

ثبت مشخصات ۵۸۰ هیئت و بیش از ۵۴۰ مداح اراکی در سامانه طوبی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک شامگاه یکشنبه، ۷ آبان‌ماه با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر اراک که با محوریت بررسی ابعاد فرهنگی مراسم مذهبی و عزاداری در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر از اثرگذاری بسیاری در برنامه‌های فرهنگی برخوردار است و سایر دستگاه‌ها نیز باید بر استمرار این گونه جلسات تلاش کنند.
وی ادامه داد: از سال ۸۶ بر اساس مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه شکل جدی‌تری پیدا کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک افزود: در راستای ساماندهی هیئات و مداحان تاکنون مشخصات ۵۸۰ هیئت مذهبی و بیش از ۵۴۰ مداح در شهرستان اراک در سامانه طوبی ثبت شده است.
‌سرلکیان بیان کرد: در سال‌‌های اخیر بنا به ذائقه جوانان برگزاری عزاداری از تفاوت خاصی برخوردار بوده است و با اندک بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که در گذشته این سبک‌ها وجود نداشت، باید تلاش کنیم از آسیب‌های عزاداری‌ها جلوگیری یا از بروز این آسیب‌ها کاسته شود.
وی اظهار کرد: باید توجه نمود از واقعیت در اشعار یا مفاهیم پرمحتوا که برای مداحان مورد استفاده قرار می‌گرفت، کاسته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک گفت: رهبر معظم انقلاب هرساله جلسه‌ای را برای مداحان اختصاص می‌دهند و این مهم مسیر را ترسیم می‌کند که چگونه باید بحث‌های محتوایی عزاداری مداحان مطرح و با تاثیر پذیری خوبی همراه شود.
‌سرلکیان بیان کرد: در طی سال‌های اخیر بر تعداد هیئات اضافه شده و این نعمت بزرگی است و از اثرات آن این است که نور عشق به امام حسین(ع) هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و دائماً گسترش پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم جوانان با سیره امام حسین(ع) آشنا شوند. در سال‌های اخیر از مداحان و سخنرانان خوبی در مراسم عزاداری استفاده شده است و تمام تلاشمان این است که مسیر را با مفاهیم پرمحتوا ادامه دهیم تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک افزود: به تنهایی نمی‌توان آسیب‌ها را رفع کرد و اگر قرار است کاری انجام شود، باید کارشناسی و با نگاه دقیق صورت پذیرد.
‌سرلکیان گفت: اثرات عزاداری در فرهنگ عمومی بسیار است به طوری که با نزدیکی ایام محرم و صفر شور خاصی در اقشار مختلف جامعه بوجود می‌آید.
وی بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک مقرر شده است هر مدرسه یک هیئت داشته باشد و مراحل ثبت آن را آغاز کرده‌ایم.
انتهای پیام

captcha