محبت سیدنا حسین(ع) جزء جدانشدنی ایمان هر مؤمنی است
کد خبر: 3759639
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

محبت سیدنا حسین(ع) جزء جدانشدنی ایمان هر مؤمنی است

گروه معارف - امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: محبت سیدنا حسین(رض) و آل اهل‌ بیت رسول‌الله(ص) جزء جدانشدنی ایمان هر مؤمنی است؛ محبت اهل بیت، شیعه و سنی نمی‌شناسد، بلکه هر انسان آزاده‌ای به این خاندان عشق می‌ورزد.

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: ایام محرم و صفر یادآور حادثه دردناک عاشورا است که گرچه در این روز حضرت حسین(رضی‌الله عنه) و یارانشان به شهادت رسیدند، اما برای همیشه ماندگار شدند و درس‌های بزرگی به بشریت دادند.
امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: محبت سیدنا حسین(رض) و آل و اهل‌ بیت رسول الله(ص) جزء جدانشدنی ایمان هر مؤمنی است؛ محبت اهل بیت، شیعه و سنی نمی‌شناسد، بلکه هر انسان آزاده‌ای به این خاندان عشق می‌ورزد.
وی اظهار کرد: شهادت حضرت حسین(رض) درس آزادگی و آزادی‌خواهی است و این پیام را به همه نسل‌های بشریت می‌دهد که جان خود را بدهند، اما شرافت خود را ندهند؛ شهادت را انتخاب کنند و زیر بار ظلم و ستم نروند.
وی افزود: ایشان در مقابل حکومت خودکامه و غیر شرعی که راه خلافت را به انحراف کشانده بود، احساس تکلیف کردند و چون دیدند یزید حاکم فاسدی است، با او بیعت نکرده و با قیام و شهادت خود حکومت ظلم و فساد را رسوا کردند.
ساداتی بیان کرد: مردم کوفه که پیش از ایشان، به امیرالمؤمنین(ع) نیز خیانت کرده بودند، نامه و طومار نوشتند تا حضرت حسین(ع) علیه یزید قیام کنند، اما وقتی ایشان به کوفه آمدند، باز بد عهدی و بی‌وفایی کرده و ایشان را تنها گذاشتند.
وی ادامه داد: مردم کوفه هر یک به طمع مال و مقام دنیایی، به حضرت حسین(ع) خود خیانت کردند، اما ایشان به راه پر افتخار خود ادامه دادند؛ در مقابل چهار هزار جنگنجوی مسلح قرار می‌گیرند و می‌فرمایند «من برای جنگ نیامده‌ام، برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح مردم آمده‌ام».
این عالم اهل سنت اظهار کرد: حضرت حسین (رضی الله عنه) با مبارزه‌اش به مسلمانان درس شهامت، عدالتخواهی و عزت داد که مسلمان واقعی و پیرو راستین پیامبر(ص) هرگز در برابر فسق و فجور و استبداد سر خم نمی‌کند و در مقابل ناملایمات ایستادگی و مقاومت می‌کند.
ساداتی افزود: یزید، ابن زیاد و همه کسانی که به طمع مال و مقام دنیایی مقابل حضرت ایستادند، سرنوشت سیاهی داشتند؛ در همین دنیا ذلیل و خوار شدند و ننگ ابدی نصیب آنان شد.

انتهای پیام

captcha