لزوم مدیریت فرهنگی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی
کد خبر: 3759642
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

لزوم مدیریت فرهنگی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی

گروه فرهنگی ـ رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک گفت: باید مدیریت فرهنگی برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی اتفاق بیفتد و ابعاد آن مشخص شود.

لزوم مدیریت فرهنگی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک شامگاه یکشنبه، ۷ آبان‌ماه در جلسه کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر اراک که با محوریت بررسی ابعاد فرهنگی مراسم مذهبی و عزاداری در اراک در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این قبیل جلسات به منظور تأثیر‌پذیری و عمق بخشیدن به مراسم‌های عزاداری و کاستن از پیرایه‌هایی است که به این مراسم اضافه می‌شود و بر هدف اصلی غلبه می‌کند.
وی ادامه داد: مسائل متعددی از قبیل مسئله ترافیک، بستن راه عبور و مرور در عزاداری وجود دارد که باید مدیریت شود تا ضد تاب‌آوری مردم نباشد و باید بدانیم که برگزاری مراسم مذهبی در شهر اراک برای ارزش‌آفرینی از چه مصداق‌هایی برخوردار است.
رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک افزود: باید مدیریت فرهنگی برای برگزاری مناسبت‌ها اتفاق افتد و ابعاد آن مشخص شود.
سورانه بیان کرد: بنا داریم با برگزاری این قبیل جلسات به چارچوب و سازو‌کار خوبی دست پیدا کنیم که این چارچوب نقشه راه را برای برگزاری اعیاد، مراسم مذهبی و ... مشخص سازد.

لزوم مدیریت فرهنگی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی
محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر استمرار این جلسات در خبرگزاری‌های زیر مجموعه معاونت فرهنگی تأکید کرد و گفت: کارشناسان می‌توانند با حضور در این جلسات به نتایج خوبی دست پیدا کنند و آسیب‌شناسی لازم را انجام دهند و البته می‌توان گفت جلسات خوبی در خبرگزاری ایکنا پیرو موضوع این جلسه برگزار شده است.
وی افزود: مرکز افکار‌سنجی جهاددانشگاهی بحثی را در ارتباط با نیاز‌سنجی قرآنی ‌دانشجویان دنبال نموده است که در آبان یا آذر ماه به صورت کشوری برگزار می‌شود.
هر یک از اعضای شورا به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند و مقرر شد این جلسات استمرار پیدا کند.
انتهای پیام

captcha