علت گریز جوانان از امر به معروف، متولیان آن است
کد خبر: 3759801
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
دبیر ستاد امر به‌ معروف بندرعباس:

علت گریز جوانان از امر به معروف، متولیان آن است

گروه معارف - دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر بندرعباس گفت: علت گریز جوانان از فریضه امر به معروف و نهی از مکر متولیان آن است.

علت گریز جوانان از امربه معروف و نهی از مکر متولیان آن است

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه این سخن که امر به‌ معروف و نهی از منکر یعنی دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی است، باید در جان خود و همه افراد نهادینه شود، افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و توانمند داشته باشیم باید این مهم را به مردم بشناسانیم.
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر بندرعباس با اشاره به اینکه با مراجعه به قرآن می‌توان دید که در قرآن ۱۴ آیه اشاره صریح به امربه‌معروف و نهی از منکر دارند و دارای پشتوانه روایی هستند، ادامه داد: موضوع این است که ما باید از این شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه تعامل بشری که یک واجب الهی است بهره ببریم و بخصوص به نسل آینده آموزش دهیم.
حجت‌الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: مشکل از متولیان است نه از امربه‌معروف و نهی از منکر که با رفتار‌های خشن و ناپسند و کج‌سلیقگی در اجرای این امر سبب شده جوانان به این فریضه الهی دیدگاه خوبی نداشته باشند.
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که به امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص دارد، عنوان کرد که در سه مرتبه، امربه‌معروف مردم به دولت٬ دولت به مردم و مردم به مردم است.
اسماعیلی گفت: جوانان با دیدن امر به معروف و نهی از منکر یاد گشت و کمیته می‌افتند و در حالی آنان وظایف دیگری نیز دارند و مردم حق دارند مشکلات را به مسئولان بیان کنند.
وی در پایان اظهار کرد: گاهی درباره این فریضه مهم باید به افراد آموزش‌های لازم و درست داده شود تا اثربخشی‌اش در جامعه افزایش یابد.
انتهای پیام.

captcha