قیام کربلا؛ قیامی عدالت‌خواهانه علیه استبداد
کد خبر: 3759818
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

قیام کربلا؛ قیامی عدالت‌خواهانه علیه استبداد

گروه معارف - امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امام حسین به‌دنبال کشورگشایی نبود و به هیچ وجه برای مقاصد دنیایی و رسیدن به حکومت قیام نکرد، بلکه این قیام، قیامی عدالت‌خواهانه علیه حکومت استبدادی و خودرأیی‌ها و خودکامگی‌های حاکم وقت بود.

قیام کربلا؛ قیامی عدالت‌خواهانه علیه استبداد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: امام حسین(رضی‌الله عنه) فرزند و تربیت‌یافته مکتب رسول خدا(ص) بودند و وقتی بی‌کفایتی و خودرأیی حاکم وقت را دیدند، برای نجات اسلام و احیای سیره نبوی قیام کردند.
وی ادامه داد: ایشان به‌دنبال کشورگشایی نبود و به هیچ وجه برای مقاصد دنیایی و رسیدن به حکومت قیام نکرد، بلکه این قیام، قیامی عدالت‌خواهانه علیه حکومت استبدادی و خودرأیی‌ها و خودکامگی‌های حاکم وقت بود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امام حسین(رض) متوجه شدند کسی که در رأس حکومت قرار دارد مدیری ضعیف و فردی نالایق، ناتوان، خودکامه، خودرأی و دیکتاتور است که اهل مشورت هم نیست؛ با روی کار آمدن چنین مدیر ضعیفی جامعه به فساد کشیده می‌شود و تمام دستاوردهای حضرت رسول(ص) بر باد می‌رود.
وی افزود: امام حسین(رض) در مقابل چنین حکومت فاسدی خود را مسئول می‌دانست، احساس مسئولیت و تعهد داشت، بنابراین دست به قیام زد تا بساط ظلم و فساد را برچیند و در این راه، جام شهادت را نوشید.
مولوی عبدالحمید با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تمام خوبی و رشدی که جامعه بشری در طول تاریخ داشته است، نتیجه دعوت إلی‌الله و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد بوده است. اگر به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل نشود و هر انسانی مصلحت خودش را در سکوت بداند، دنیا را گناه و فساد و فحشا فرامی‌گیرد و جهانیان گرفتار عذاب می‌شوند.
وی ادامه داد: شیعه و سنی بدانند که زمانی در ادعای محبت‌شان با صحابه و اهل‌بیت صادق هستند که از تقوا، دیانت و عملکرد این بزرگان پیروی کنند و سیرت آن‌ها را در زندگی خودشان پیاده کنند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: امام حسین (رضی‌الله‌عنه) فقط متعلق به یک قوم و مذهب و فرقه اسلامی نیست، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است و شیعه و سنی به ایشان عشق می‌ورزند؛ عدم برگزاری مراسم عزاداری در بین اهل‌سنت به فتوای فقهی برمی‌گردد.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: توصیه بنده به همه اعم از شیعه و سنی آن است که هر کسی مطابق فقه و عقیده خودش عمل کند، اما حرمت مقدسات مذاهب حفظ شود، زیرا دشمنان همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف هستند و ما نباید این فرصت را برای دشمنان فراهم کنیم.

انتهای پیام

captcha