گزارشی از همایش‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا + عکس
کد خبر: 3760000
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

گزارشی از همایش‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همایش‌های ستاد اربعین بعثه مقام معظم رهبری به صورت موفقيت آمیز برگزار شد. اولین همایش اربعین و همگرایی امت اسلامی بود که با حضور مهمانانی از کشورهای لبنان، عراق، دانمارک و آلمان برگزار شد.

ابراهیم ساکی مسئول هماهنگی گروه کاروان نور بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: همایش‌های ستاد اربعین بعثه مقام معظم رهبری به صورت موفقيت آمیز برگزار شد. اولین همایش اربعین و همگرایی امت اسلامی بود که با حضور مهمانانی از کشورهای لبنان، عراق، دانمارک و آلمان برگزار شد. این همایش با صدور بیانیه ای مبتنی بر  استمرار این حرکت در کشورهای دیگر همراه بود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای طریق الحسین(ع) گفت: برگزاری این کنگره با حضور خانواده شهدای ترور کشور عراق و شهدای حله همراه بود. در این کنگره یکی از مجاهدان حشد الشعبی به خاطره گویی پرداخت و در پایان  به خانواده شهدا هدایایی تقدیم شد.

ساکی ادامه داد: نشست هم اندیشی «قریب غریب» دیگر برنامه بعثه مقام معظم رهبری در کربلا بود که مانند دیگر برنامه ها در هتل الدور برگزار شد و برای مهمانان برنامه تازگی داشت. دکتر المسلماوی مسئول حرکت اسلامی در عراق در این نشست درباره ارتباط اربعین و مهدویت سخنرانی کرد. در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین موسسات عراق، ایران و لبنان مبنی بر استمرار این نشست امضا شد. مقرر شد نشست دوم این هم اندیشی طی سه ماه آینده در قم برگزار شود. برگزاری محفل قرآنی بین المللی دیگر برنامه از برنامه های ستاد اربعین بعثه مقام معظم رهبری بود که با استقبال خوبی مواجه شد و قرار است از شبکه قرآن پخش شود.

وی گفت: دیگر همایش ستاد اربعین بعثه رهبری که روز گذشته 7 آبان برگزار شد، در جستجوی ظرفیت های اربعین است که با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف برگزار شد. همایشی نیز ویژه بانوان با موضوع پیام های جهانی اربعین با رویکرد فضای مجازی برگزار شد و آخرین برنامه نیز شب شعر اربعین بود که شب گذشته 7 آبان با حضور شاعرانی از کشور ما، عراق و لبنان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha