راه امام حسین(ع) سد محکمی در مقابل جریان‌های انحرافی است
کد خبر: 3760023
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

راه امام حسین(ع) سد محکمی در مقابل جریان‌های انحرافی است

گروه معارف- امام جمعه اردبیل ضمن اشاره به اهمیت موضوع ولایت گفت: راه امام حسین(ع) سد محکمی در مقابل جریان‌های انحرافی است.

راه امام حسین(ع) سد محکمی در مقابل جریان‌های انحرافی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در مراسم عزاداری شب اربعین حسینی که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یاران امام حسین (ع) که در کربلا کنار ولی خود ماندند و این یک درس بوده و حاکی از این موضوع مهم است که اگر مرجعیت علمی، ولایت‌فقیه نباشد، شیرازه دین از بین می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین (ع) «ولایت» را قطب دین و قرآن نام برده‌اند، به طوری که ۹۰ درصد از روایات تفسیری قرآن، سیاسی است و این موضوع نشان از اهمیت موضوع ولایت دارد.
عاملی تصریح کرد: عده‌ای از افراد با استخراج آیات مشابه قرآن و با ایجاد تغییراتی در آن‌ها باعث ایجاد فتنه در اسلام می‌شوند و این هشداری است که خداوند متعال در سوره آل‌عمران از آن یاد کرده است و پیامبر گرامی اسلام (ص) قرآن را گردآوری کردند تا مردم گمراه نشوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل یادآور شد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بخش بسیاری از احادیث و روایات ایشان توسط عده‌ای سوزانده و نقل حدیت و روایت از ایشان ممنوع اعلام شد و رفته‌رفته مردم در راه گمراهی پای گذاشتند، اما ائمه‌اطهار (ع) هر یک در طول حیات‌شان سعی و تلاش برای اصلاح امت کردند.
وی گفت: کسی که برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کند باید بداند که خداوند متعال دین اسلام را با خون سیدالشهدا (ع) تفسیر کرد و در هر جایی که انحرافی باشد با نام و راه امام حسین (ع) سد می‌شود.
امام جمعه اردبیل ولایت را نعمت بزرگ الهی خواند و گفت: امام حسین (ع) به عنوان ولی امت خویش بودند که عده‌ای قدر این نعمت را ندانستند و علیه ایشان نیز در میدان نبرد ایستادند و خداوند همه کسانی که قدردان ولی امر ایشان نبودند را به دردی ناعلاج مبتلا کرد.
عاملی با بیان اینکه خداوند متعال امامت را در دین اسلام قرار داد تا شیرازه دین از هم پاشیده نشود، ادامه داد: علامه طباطبایی از دعای عرفه به عنوان انفجار توحید نام برده و خداوند متعال اهل‌بیت (ع) را قرار داد تا به واسطه آنان، مرجعیت علمی را به امت نشان دهد.
وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) وظیفه گردآوری و نگارش قرآن را بر عهده داشتند تا کلام الهی دچار انحراف نشود، وقتی جماعت، قرآنی را که مولای متقیان گردآوری کرده بودند را دیدند، پی بردند که این قرآن همه راه‌های نفوذ دشمن را بسته است، پس نمی‌توانند به این کتاب عمل کنند، در نتیجه به دنبال ایجاد انحراف و تفرقه افتادند که خروجی آن امروز وجود هزاران فرقه فکری و کلامی شده است.
انتهای پیام
captcha