۱۵ هزار زائر افغانستانی برای زیارت عتبات عالیات وارد خراسان رضوی شدند
کد خبر: 3760066
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
فرماندار تایباد:

۱۵ هزار زائر افغانستانی برای زیارت عتبات عالیات وارد خراسان رضوی شدند

گروه شهرستان‌ها - فرماندار تایباد گفت: از ۲۷ مهر امسال تا هشتم آبان ماه جاری حدود ۱۵ هزار زائر از اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات از طریق مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شدند.

15 هزار زائر افغانستانی برای زیارت عتبات عالیات وارد خراسان رضوی شدند

حسین شرافتی‌راد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: قبل از ورود زائران اربعین حسینی به مرز دوغارون همه تمهیدات لازم جهت استقبال توسط ستاد اربعین تایباد انجام شد. در این راستا سه موکب‌ با امکانات مناسب از طرف فرماندهی هنگ مرزی تایباد، انتظامی و ستاد اربعین شهرستان در این منطقه مستقر گردید و همچنین 200 نفر به صورت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله(ع) هستند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات موثری که در جهت رفاه بیشتر زائران در این گذرگاه رسمی انجام شد، افزایش موقت گیت‌های خروجی مسافران است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی گفت: باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین حسینی خلاف شعار پوچ دشمنان علیه ایران است در همین راستا استقبال و برقراری امنیت کامل زائران در این معبر رسمی هدف اصلی ستاد اربعین شهرستان بود.

وی اضافه کرد: زوار پس از ورود به این مرز با هماهنگی کمیته حمل‌ونقل به سمت مشهد اعزام شده و بعد از اسکان و زیارت حرم رضوی به مرز شلمچه جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین رهسپار شدند.

رئیس ستاد اربعین تایباد بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای عزاداری‌های پایان ماه صفر، روند ورود زائران اتباع افغانستان از طریق مرز دوغارون تا وفات امام رضا(ع) ادامه دارد.

یادآوری می‌شود که مرز دوغارون در فاصله 18 کیلومتری تایباد قرار دارد و هرسال شاهد ورود بسیاری از زائران اربعین حسینی از کشور افغانستان به خراسان رضوی است.

انتهای پیام

captcha