رونمايی از وب‌سایت مستند قرآن‌پژوه ژاپنی در توکیو
کد خبر: 3760096
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

رونمايی از وب‌سایت مستند قرآن‌پژوه ژاپنی در توکیو

گروه بین‌الملل ـ وب‌سایت فیلم مستند «شرقی»، درباره زندگینامه قرآن‌پژوه و اسلام‌شناس ژاپنی، طی مراسمی در توکیو رونمایی شد.

به گزارش ایکنا؛ این وب‌سایت در حاشیه نشست تخصصی «از عاشورا تا اربعین» رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با حضور مرتضی رحمانی موحد، سفیر و حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در توکیو، به آدرس « sharghi.jp» رونمایی شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن فیلم مستند «شرقی» ساخته مسعود طاهری پرتره‌ای از زندگی، آثار و افکار و اندیشه‌های پروفسور «توشی‌هیکو ایزوتسو»، قرآن‌پژوه و اسلام‌شناس شهیر ژاپنی، است که تدوین ‌آن در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید و مراسم رونمایی آن را در ژاپن رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور کارگردان فیلم، «آکیرا ماتسوموتو»، آخرین بازمانده از شاگردان این اندیشمند بزرگ و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حشمتی، نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مردادماه در توکیو برگزار شد.

عنوان ژاپنی این مستند「シャルギー(東洋人)」بوده و اکران این فیلم تاکنون بازخوردهای بسیار مثبتی را در ژاپن داشته است.

با توجه به مذاکرات انجام شده انتظار می‌رود که این فیلم ارزشمند در طول سال جاری در جشنواره‌های متعدد و مجموعه‌های علمی -فرهنگی مطرح در ژاپن و دیگر کشورها به نمایش درآید.

این وب‌سایت علاوه بر معرفی فیلم مستند «شرقی»، امکان درخواست اکران فیلم از طرف مجموعه‌ها و اشخاص را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha