اعلام مصوبات نهضت ملی «حفظ جزء 30 قرآن» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3760243
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

اعلام مصوبات نهضت ملی «حفظ جزء 30 قرآن» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مصوبات نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن در این استان را تشریح کرد.

اعلام مصوبات نهضت ملی «حفظ جزء 30 قرآن» در کهگیلویه و بویراحمد

لطف‌الله تقی‌پور، مسئول دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این نشست با حضور صداوسیما، اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.
وی تبلیغات و اطلاع رسانی ازسوی صداوسیما، زمینه‌سازی و انگیزه آفرینی برای حضور اختیاری، شاداب و گسترده دانش‌آموزان، جلسات توجیهی و آموزش برای رؤسای ادارات، معاونین آموزش و پرورش و مدیران و عوامل اجرایی مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری جدی ازسوی معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه را از جمله مصوبات برشمرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقرر شد از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش ازجمله ساعت درس قرآن دوره ابتدایی، طرح هنگام با قرآن، ساعت دروس دینی و پرورشی و زنگ نماز برای کیفیت اجرای طرح استفاده شود.
تقی‌پور در ادامه تصریح کرد: جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان که انگیزه آفرینی ایجاد کنند در همایش پایانی مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.
وی استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و مدارس غیرانتفاعی، استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌ها و نوبت‌های مخالف مدارس، ثبت مشخصات دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ جزء 30 در اپلیکیشن سیناروبیک «سامانه طرح ملی 1452(بشارت)» و استفاده از یک نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان توانمند به عنوان مجری طرح را از دیگر این مصوبات ذکر کرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این طرح در 3 مرحله آموزش از مهرماه شروع شده و تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد، ابراز کرد: قبول شدگان در 3 مرحله از طریق شبکه قرآن قرعه کشی می‌شوند و به آنها گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.
تقی‌پور یادآور شد: سهمیه شرکت دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان در طرح 10 درصد است اما تلاش داریم تا 30 درصد نیز ثبت نام کنند.
انتهای پیام

captcha