ورود 70 هزار زائر از مرز مهران تنها در 10 ساعت/ ظرفیت محدود مهران مشکلاتی را برای بازگشت زائران ایجاد کرده است
کد خبر: 3760423
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

ورود 70 هزار زائر از مرز مهران تنها در 10 ساعت/ ظرفیت محدود مهران مشکلاتی را برای بازگشت زائران ایجاد کرده است

دبیر ستاد اربعین گفت: پایانه مرزی مهران با حجم زیادی از جمعیت مواجه شده و زائرین ناچار هستند زمان زیادی منتظر اتوبوس‌های مرزی باشند.

 


آمار زائرانی که از مهران به کشور بازگشته‌اند بی‌سابقه بوده‌است/// بازگشت ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته// مشکل مهران مشکل ترافیک است

به گزارش ایکنا؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شهریار حیدری مدیرکل امور مرزهای کشور و دبیر ستاد اربعین با اشاره به مشکلات پیش امده برای زائران اربعین در مرز مهران، گفت: بار‌ها اعلام کردیم که زائران از مرز‌های چذابه و شلمچه وارد کشور شوند؛ چراکه در این  دو مرز‌ ترافیک زیادی نداریم و تنها در مرز مهران با ترافیک مواجه هستیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که طی ۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده و رکورد ورود زائران به کشور شکسته شده است؛ از این جهت طبیعی است که به دلیل ظرفیت مشخصی که مرز مهران دارد و محدودیتی که در این مرز داریم زائران در بازگشت به کشور دچار مشکل شوند.

حیدری با اشاره به اینکه بارها از طریق رسانه ها به زائران توصیه کردیم تا از ظرفیت همه مرز‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: وقتی بیش از ۶۲ درصد زائران از مرز مهران به کشور باز می‌گردند، طبیعی است که با ترافیک همراه خواهیم بود.

ورود 70 هزار زائر از مرز مهران تنها در 10 ساعت

وی ادامه داد: تنها از ساعت ۲۴ دیشب تا ۱۰ صبح امروز، بیش از ۷۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند، لذا طبیعی است که این حجم عظیم جمعیت در مقایسه با ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی که در مرز‌ها وجود دارند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، البته ما تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم و از همه امکانات استفاده کردیم که مشکلی برای زائران به وجود نیاید.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تنها مشکل مرز مهران  را ترافیک دانست و افزود: پایانه مرزی مهران با حجم زیادی از جمعیت مواجه شده است و زائرین ناچار هستند زمان زیادی منتظر اتوبوس‌های مرزی باشند.

خدمت رسانی 200 دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی مهران

وی با اشاره به اینکه اتوبوس به تعداد کافی در مرز مهران وجود دارد، گفت: نزدیک ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی مهران مستقر هستند که زائران را از پایانه مرزی به داخل شهر و پایانه‌های اتوبوسرانی منتقل می‌کنند، حتی بخش حمل و نقل درون شهری هم برای جا به جایی زائرین تا ایلام و حتی کرمانشاه به کار گرفته شده است؛ از ناوگان حمل و نقل نیرو‌های نظامی هم استفاده کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تمامی زائرین را در اسرع وقت جا به جا کنیم.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور در خصوص اسکان زائران در مهران هم اظهار کرد: شب گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در شهر مهران، در اماکن عمومی، مساجد و حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های این شهر مستقر شدند؛ این اماکن همچنان در اختیار زائرین هستند.

وی تاکید کرد: موکب‌هایی که در عراق مستقر هستند تا فردا فعال هستند و موکب‌های داخل کشور هم تا روز یکشنبه به زائران حسینی خدمات خود را ادامه می‌دهند.

یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر طی 15 روز گذشته از مرز‌ها  وارد کشور شدند

دبیر ستاد اربعین با اشاره به آخرین آمار ورود و خروج از مرزهای کشور برای حضور در مراسم اربعین،گفت: ظرف ۱۵ روز گذشته، یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق مرز‌های زمینی و هوایی وارد کشور شدند؛ ۶۲ درصد از این افراد از مرز مهران، ۲۴ درصد از مرز شلمچه و باقی زائران از مرز‌های چذابه و مرز هوایی وارد کشور شده‌اند.

حیدری یادآور شد: بعضی از زائرین به دلیل اینکه در روز‌های آخر به عراق رفتند طبیعی است که بخواهند یک هفته در عراق بمانند؛ این دیگر موردی است؛ احتمالا حجم بسیار کمی از زائران پس از روز جمعه در عراق می‌مانند و هفته آینده به کشور بازمی‌گردند.

 انتهای پیام

captcha