کتابخانه مرکزی مشهد، آماده بهربرداری در ایام دهه فجر
کد خبر: 3760432
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

کتابخانه مرکزی مشهد، آماده بهربرداری در ایام دهه فجر

گروه فرهنگی - در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان از بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی مشهد در ایام دهه فجر خبر داد.

کتابخانه مرکزی مشهد، آماده بهربرداری در ایام دهه فجربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان امروز در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: طبق وعده دبیر کل و استاندار، کتابخانه مرکزی مشهد در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه جلسه‌ای در فرمانداری برگزار شد و از محل مطالبات معوق 0.5 درصد نهاد کتابخانه‌ها از شهرداری، منابع استانی و شهرستانی و همچنین 6 میلیارد که از محل سفر ریاست محترم جمهور اختصاص یافت، قرار شد کتابخانه مرکزی تکمیل و تجهیز شده و تا اوایل دی ‌ماه تحویل نهاد داده شود که البته از پایان آبان‌ ماه جهت تجهیز به نهاد تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین شورای فرهنگ عمومی کشور مصوبه‌ای نیز در جلسه 692 خود در تاریخ 23 آبان‌ ماه سال 96 مبنی بر برنامه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بحث فرهنگ‌سازی، ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه‌ها، اجرایی‌سازی، نظارت و پایش در حوزه کتابخوانی داشتند که بر این اساس برای دستگاه‌ها تکالیفی را مقرر کرده و به تصویب رساندند.

سبزیان خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه فرهنگسازی برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی، اختصاص ساعات مطالعه در سطوح مختلف تحصیلی در مدراس سراسر کشور توسط وزارت آموزش و پرورش، تشکیل جلسات معرفی و نقد کتاب و تقدیر از دانشگاهیان مولف و مترجم در مراکز آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه‌ها و حضور نویسندگان، معرفی کتاب‌های مفید در جایگاه‌ها و محل‌های برگزاری در نمازهای جمعه توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور از جمله برنامه‌های مطرح شده در این مصوبه است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: بنابراین لازم است که همه دستگاه‌های نام‌برده در این برنامه و حتی دستگاه‌های دیگر نماینده‌ای را به عنوان رابط کتاب و کتاب‌خوانی دستگاه مربوط به ادراه کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان معرفی کنند تا این نهاد در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هر دستگاه چنین رابطی را دارا باشد.

در این جلسه ضمن تصویب بحث معرفی رابط دستگاه‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی، 4 مصوبه مطرح شده در جسله قبل انجمن کتاب‌خانه‌های استان توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان قرائت شد. در ادامه جلسه همچنین آماری از تعداد امانت کتاب‌خانه‌های عمومی استان، گزارش هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و نیز گزارشی از شاخص‌های کتاب‌خانه‌های عمومی استان ارائه شد.

انتهای پیام

captcha