رصد آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از خردجمعی باشد
کد خبر: 3760487
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

رصد آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از خردجمعی باشد

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: رصد آسیب‌های اجتماعی توسط مدیران فرهنگی باید در اتاق فکر با بهره‌گیری از خردجمعی باشد.

رصد آسیب‌های اجتماعی باید در اتاق فکر با بهره گیری از خردجمعی باشد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دیدار با جمعی از مدیران پایگاه‌های مناطق آسیب پذیر در بندرعباس روز پنج شنبه ۱۰ آبان ماه در سخنانی اظهار کرد:امروز رصد آسیب‌های اجتماعی نیازمند تشکیل اتاق فکر فرهنگی است، اگر امروز می‌بینیم دشمنان در بعضی از مسائل به موفقیت نسبی دست یافته اند نشان می‌دهد که این فعالیت‌های مخربی که انجام می‌دهند در اتاق‌های فکر خود از کارشناسان زبده استفاده کرده اند.
وی عنوان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه نیاز به زمان دارد و آنی حل شدنی نیست و روحانیون به عنوان پرچمداران این عرصه و مدیران پایگاه‌های مناطق آسیب پذیر در حوزه‌های مختلف و دیگر مسائل به صورت جداگانه از کارشناسان اهل فن استفاده کنند و اگر حوزه فرهنگ از تنوع لازم برخوردار نباشد زمینه لازم فراهم نخواهد شد.
حجت الاسلام انصاری راد بر ضرورت تشکیل تاق فکر فرهنگی تاکید و عنوان کرد: مدیران پایگاه‌های فرهنگی در مناطق آسیب پذیر زمانی فعالیت‌های آنان نسبت به گذشته تاثیرگزار خواهد بود که در جلسات برنامه ریزی و هم اندیشی از خرد جمعی و از افراد با ایده‌های نو بهره گیرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اتاق فکر یکی از ابزار‌های تاثیرگزار برای حل مساله و توسعه خلاقیت در هر سازمانی است، اما متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی در حوزه مدیریتی امروز جامعه، گرفتار شدن مدیران تصمیم گیر در گیرودار مسائل جاری و اجرایی است.
وی عنوان کرد: مدیران به صورت مستمر با شرکت در جلسات‌های مکرر و بدون اثربخشی لازم چندان فرصت تفکر و اندیشه نمی‌یابند و در خوشبینانه‌ترین حالت، اگر هم فرصت این کار را بیابند در تصمیم گیری، تکیه بر تفکر منفرد چندان تضمینی برای موفقیت ندارد و لازمه عبور از این چالش، ایجاد ساختاری است که بتوان از طریق آن فکر را غنی و بارور ساخت.
حجت الاسلام انصاری راد بیان کرد: از آنجا که اهداف اصلی تشکیل این پایگاه‌ها ارائه خدمات مطلوب فرهنگی و دینی به جامعه هدف است ضرورت دارد با اجماع اندیشمندان درون سازمانی و برون سازمانی و تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان زمینه ارائه مشاوره‌هایی سازنده و راه‌گشا فراهم و با مشارکت دادن افراد در تیم‌های هم فکر راه را برای تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی و توسعه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی هموار ساخت.
انتهای پیام

captcha