شعار «مرگ بر آمریکا» خشونت‌طلبی نیست
کد خبر: 3760548
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
خطیب نماز جمعه شهرکرد:

شعار «مرگ بر آمریکا» خشونت‌طلبی نیست

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور در صحنه‌های استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا خشونت‌طلبی نبوده و این امر یک دفاع است چراکه در حال حاضر استکبار تمام قد در برابر انقلاب ایستاده و نقشه محو کردن انقلاب را در ذهن می‌پروراند.

شعار «مرگ بر آمریکا» خشونت‌طلبی نیست

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام امتم جمعه شهرکرد 11 آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به سالروز تبعید امام راحل و روز دانش‌آموز، اظهار کرد: لازم است دانش‌آموزان الگو بگیرند و بدانند که می‌بایست برای همیشه روحیه استکبار ستیزی داشته و راهشان را در ستیزه‌گری با دشمنان پیدا کنند و شعار هیهات من الذله برای همیشه در میان آن‌ها زنده باشد.
وی سالروز تسخیر لانه جاسوسی، شهادت دانش‌آموزان و تبعید حضرت امام راحل به دلیل مبارزه با استکبار را روح استکبارستیزی دانست و گفت: این روحیه استکبارستیزی جان و محتوای انقلاب است.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه بیان کرد: برخی‌ها با ایجاد باورهای غلط در جامعه و به خصوص در نسل جوان، استکبار ستیزی را جنگ‌طلبی و خشونت‌طلبی عنوان کرده اما این امری غلط و ناردست است چراکه انقلاب همواره اوج رحمت و رأفت بوده و ما هیچگاه جنگ‌طلب نبوده‌ایم و در هیچ زمانی جنگی را شروع نکرده و نخواهیم کرد.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: حضور در صحنه‌های استکبارستیزی و شعار مرگ بر امریکا خشونت طلبی نبوده و این امر یک دفاع است چراکه در حال حاضر استکبار تمام قد در برابر انقلاب ایستاده و نقشه محو کردن انقلاب را در ذهن می‌پروراند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: همواره در عرصه‌های مختلف برای برخی از مسائل با امریکا صحبت شد، و هربار آمریکا به اموال ما تجاوز کرد و قوانین را زیر پای گذاشت چرا که امریکا خوی استکباری و خشونت‌طلبی، ظلم و تجاوز دارد و نمی‌تواند غیر از این عمل کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که با مذاکره می‌توان از خیانت و جنایت جلوگیری کرد، مذاکره ایرادی ندارد اما اگر موجب ذلت شود، نباید انجام گیرد.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به روز 13 آبان‌ماه گفت: بکوشیم این حرکت را مردمی کنیم چرا که طی سال‌های گذشته برخی می‌پنداشتند که این حرکت مختص دانش‌آموزان است اما 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی همگانی است و هر مسلمانی با نگاه ایمانی موظف است که در این روز ایفای نقش کند و این امر یک تکلیف دینی است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به 14آبان روز فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: لازم است فرهنگ عمومی را پاس بداریم تا یک فرهنگ دینی و قرآنی شود و نگذاریم تا فرهنگ غرب در میان جامعه رواج پیدا کند و با غیرت ایمانی می‌توان تلاش کرد تا فرهنگ اصیل قرآنی را حفظ کرد و با افتخار در زیر سایه پرچم اسلام و قرآن زندگی کنیم.
وی در خصوص آغاز هفته وقف در پایان دهه آخر صفر تصریح کرد: فرهنگ وقف از مسائل مهم و اساسی است و گسترش هر چه بیشتر موقوفات موجب ماندگاری مسائل دینی و رونق بخشیدن به مساجد و اماکن مذهبی، حوزه‌های علمیه و راکز خیریه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از مسائل مهم و تاثیرگذار بوده و وجود فضای امنیتی ایمانی، اجتماعی، اقتصادی، فکری و اخلاقی، سیاسی و خانوادگی در جامعه زیر سایه پدافند غیرعامل خواهد بود و لازم است این امنیت به گونه‌ای باشد که هیچ خطری نتواند جامعه را تهدید کند و امینت جامعه را مخدوش کند و همواره مردم، مسئولان و دستگاه‌ها به نوعی در آن نقش داشته و خواهند داشت.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به کاهش ارزش پول ملی، خاطرنشان کرد: بی‌ارزش بودن پول ملی برای ما یک تحقیر است و بسیار ناپسند است که در بعضی از مکان‌ها، پول ایرانی را قبول ندارند، لذا می‌باسیت مسئولان در این خصوص تفکر کنند و لازم است دولتمردان تدابیری بیندیشند تا به ایرانی عزت بخشیده چراکه استحکام پایه‌های اقتصادی و امنیت اقتصادی به جای دل بستن به بیگانه از ضرورت‌ها است که این امر خود یک اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به 28 صفر و ضمن تسلیت ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، شهادن امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: محب این خانواده بودن و انجام عمل صالح در کنار هم موجب رستگاری شده و هر کدام به تنهایی موجب نجات شما نخواهد شد.

انتهای پیام

captcha