شعار «حب‌الحسین(ع) یجمعنا» نشان داد که مغناطیس ابا‌عبدالله رنگ و ملیت نمی‌شناسند
کد خبر: 3760585
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
حجت‌الاسلام سلیمی:

شعار «حب‌الحسین(ع) یجمعنا» نشان داد که مغناطیس ابا‌عبدالله رنگ و ملیت نمی‌شناسند

گروه معارف - امام‌جمعه موقت محلات با اشاره به تبلیغات گسترده علیه راهپیمایی اربعین افزود: امسال نیز این راهپیمایی به خوبی برگزار شد. شعار «حب‌الحسین یجمعنا» نشان داد که مغناطیس ابا‌عبدالله رنگ و ملیت نمی‌شناسند. جز عشق، هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را تحلیل کند. رسانه‌های بیگانه خیال کردند که با سانسور این اجتماع بزرگ می‌توانند نور حسین(ع) را خاموش کنند اما علی‌رغم خواست آن‌ها هر سال جمعیت این اجتماع بیشتر می‌شود.

شعار «حب‌الحسین(ع) یجمعنا» نشان داد که مغناطیس ابا‌عبدالله رنگ و ملیت نمی‌شناسند

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امام‌جمعه موقت محلات امروز جمعه 11 آبان‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه محلات ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا تنها عنصری است که در مهالک نجات‌بخش انسان است. تقوا موجب نزول برکات مادی و معنوی بر عرصه جان انسان و زندگی آدمی می‌شود.
وی با اشاره به زیارت اربعین افزود: هدف امام حسین(ع) نجات بندگان خدا از جهالت و روشن‌سازی مسیر برای بشر بود. در راهپیمایی بزرگ اربعین می‌بینیم که از هر دین، مذهب و رنگ و نژادی در این مراسم شرکت می‌‌کنند؛ این جاذبه حسینی است.
حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: جاهلیت یک روش و منش است و در قرآن کریم برای آن معانی مختلفی ذکر شده است. یکی از شاخص‌های جاهلیت، همیّت است که به معنای دفاع کردن و حمایت است. دفاع کردن دو نوع مثبت و منفی دارد. در روایات اشاره شده که انسان بالاخره از یک چیز حمایت می‌کند. بایستی همیشه از حق و مظلوم حمایت کرد. امروز در فضای سیاسی کشور بحث‌هایی وجود دارد که می‌گویند این از ما است و فلان شخص از ما نیست؛ این تعصبات عجیبی است که به دوران پیامبر(ص) بر می‌گردد.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند: تعصبات را کنار بگذارید چون پروردگار شما یکی است. تنها ملاک برتری بین شما تقوا است. اسلام معیار فضیلت و برتری را تغییر داد. در ادارات هم این تعصب می‌تواند وجود داشته باشد؛ اگر کسی با یک کارمند مشکلی داشته باشد حتی در صورتی که کارمند مقصر باشد نباید جانب‌داری کورکورانه کند.
امام جمعه موقت محلات با اشاره به خطبه ۹۲ نهج‌البلاغه بیان کرد: بنی‌امیه دچار تعصب بودند. آنها فقط از کسانی حمایت می‌کردند که فقط از خودشان بود. امیرالمومنین(ع) هم در نامه به مالک‌اشتر، او را از مانند شدن به بنی امیه نهی کرده‌اند. ایشان به مالک فرمودند: درگاه تو همیشه به سوی مردم باز باشد، در میان مردم حضور داشته باش و این محافظان را از خود دور کن. حضرت در بخش دیگر فرمودند: مالک، بار‌ها از رسول خدا شنیدم که ملتی به شرافت نمی‌رسد مگر اینکه فرد ضعیف در آن جامعه بدون لکنت زبان بتواند حرفش را بزند.
وی ادامه داد: اگر همیّت صنفی در جامعه رواج پیدا کند افراد غیر‌متخصص و نا‌آگاه میدان‌داری می‌کنند و نخبگان جامعه به مرور حذف می‌شوند.
حجت‌الاسلام سلیمی در خطبه دوم ضمن سفارش به تقوا و پرهیزکاری گفت: امیر‌المومنین علی(ع) فرمودند: جاهل کسی است که خود را از همه افراد آگاه‌تر بداند و نظر خودش را بر نظر دیگران مقدم بداند، چیزی را که نمی‌داند آن را رد کند.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده علیه راهپیمایی اربعین افزود: امسال نیز این راهپیمایی به خوبی برگزاری شد. شعار «حب‌الحسین یجمعنا» نشان داد که مغناطیس ابا‌عبدالله رنگ و ملیت نمی‌شناسند. جز عشق، هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را تحلیل کند. رسانه‌های بیگانه خیال کردند که با سانسور این اجتماع بزرگ می‌توانند نور حسین(ع) را خاموش کنند اما علی‌رغم خواست آن‌ها هر سال جمعیت این اجتماع بیشتر می‌شود. دشمن از اتحاد در اربعین می‌ترسد.همه دولت‌های عالم اگر جمع شوند نمی‌توانند این جمعیت را به صورت برنامه‌ریزی شده در یک مکان جمع کنند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به کمک دولت در راهپیمایی اربعین تشریح کرد: دولت کمک کرد اما نواقصی هم بود. در توزیع ارز ناهماهنگی وجود داشت. زائر امام حسین(ع) بایستی تکریم شود.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر تحرکاتی را آغاز کرده است. این تحرکات در راستای معامله بزرگ قرن است؛ در این معامله این‌ها سه هدف اصلی و دو هدف فرعی طراحی کردند. هدف اصلی اول ایجاد یک بازار بزرگ در منطقه است. محدوده این بازار از خلیج عقبه تا حاشیه جنوبی خلیج فارس است. عربستان، قطر و امارات سرمایه‌گذاران این بازار هستند. اما در کنار مسائل اقتصادی و رژیم صهیونیستی به دنبال تغییرات جغرافیایی است. این رژیم تصمیم دارد صحرای سینا را به دو بخش تقسیم کند که بخشی را برای خود بردارد و بخش دیگر را به مصر بدهد. از نظر سیاسی در نظر دارند که منطقه، اسرائیل‌محور باشد. اعتقاد ما این است که معامله بزرگ قرن به جایی نخواهد رسید زیرا مردم اجازه نخواهند داد. ما به سران کشورهای عربی توصیه می‌کنیم که به رژیم صهیونیستی اعتماد نکنند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: اروپایی‌ها هفت سال قبل قول دادند که بخاطر خروج آمریکا برنامه جدیدی تدوین می‌کنند اما امروز و فردا می‌کنند. کانال ارتباط مالی بین ایران و اروپا قرار بود ایجاد شود اما آن‌ها انجام این کار را به یکدیگر پاس می‌دهند. اروپایی‌ها قصد دارند ما را در برجام نگه دارند تا اهدافشان محقق شود. بنا بود ۱۳ آبان‌ماه کانال ارتباط مالی ایجاد شود اما باز به زمستان محول کردند و آن هم با دو شرط؛ اول تصویب ملحقات FATF و دوم تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران تا بتوانند راحت‌تر در مسائل داخلی ما دخالت کنند. این بهانه‌جویی‌ها نشان می‌دهد اروپایی‌ها جدی نیستند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.
وی در پایان گفت: ۱۳ آبان‌ماه استکبار جهانی سیلی محکمی از جمهوری اسلامی ایران خورده است. در این روز جاسوس‌خانه آمریکا توسط دانشجویان تعطیل شد. امام خمینی(ره) فرمودند تعطیلی سفارت آمریکا، انقلاب دوم بود. اما متأسفانه عده‌ای که خود آن روز از دیوار سفارت خانه بالا رفتند، امروز در دامن خود آمریکا هستند. آمریکایی‌ها اخیرا اعلام کرده‌اند که ۱۳ آبان تحریم‌ها را بیشتر خواهند کرد اما قطعا این کار انجام نخواهد شد. در بحث رای اعتماد به وزرا با وجود اعتماد نمایندگان، از آن‌ها انتظاراتی نیز وجود دارد که حتما بایستی پیگیری شود.
انتهای پیام

captcha