نمایش جلوه‌هایی از ایثار و گذشت در حماسه اربعین/ پیشتازی جوان‌گرایی در عرصه آمریکاستیزی
کد خبر: 3760621
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
امام جمعه اقبالیه:

نمایش جلوه‌هایی از ایثار و گذشت در حماسه اربعین/ پیشتازی جوان‌گرایی در عرصه آمریکاستیزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان گفت: در حماسه اربعین حسینی جلوه‌های زیبایی از ایثار، گذشت، میهمان‌نوازی و انسان‌دوستی به نمایش گذاشته شد در حالی که رسانه‌های وابسته با آمریکا و غرب چشمان خود را بر بزرگ‌ترین همایش فرهنگی جهان بسته بودند و اجازه انعکاس صحنه‌های جذاب و زیبای آن را ندادند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه، 11 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، گفت: مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با شکوه‌تر و حماسی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و پیام‌های الهی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیاری را برای دولت‌ها و ملت‌ها جهان اسلام از خود برجای گذاشت.
وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای حماسه اربعین می‌توان به وحدت امت اسلام به‌ویژه جهان تشیع، ارادت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، تفکر عاشورایی در خلق حماسه‌های بزرگ کربلا، آزادی قدس، همدلی و هماهنگی دو کشور ایران و عراق، بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در اراده مردم ایران و ... اشاره کرد.
امام جمعه اقبالیه بیان کرد: برگزاری باشکوه امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیون‌ها مؤمن عاشق بی‌شک بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی میانه دستگاه‌های دولتی، زحمات شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی، تلاش بی‌شائبه و مستمر و بی‌دریغ ارگان‌ها و ادارات کنسولی و سربازان گمنام آقا امام زمان(عج)، خدمات پزشکی، بهداشتی امدادی و غیره در دو کشور ایران و عراق و اکرام و تکریم زائران حسینی میسر نخواهد بود.
وی عنوان کرد: در حماسه اربعین حسینی جلوه‌های زیبایی از ایثار، گذشت، میهمان‌نوازی و انسان‌دوستی به نمایش گذاشته شد در حالی که رسانه‌های وابسته با آمریکا و غرب چشمان خود را بر بزرگ‌ترین همایش فرهنگی جهان بسته بودند و اجازه انعکاس صحنه‌های جذاب و زیبای آن را ندادند.
حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال ۱۳۵۸ و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، گفت: پیوند روز دانش‌آموز با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سبب پیشتازی جوان‌گرایی در عرصه آمریکاستیزی و استکبار‌ستیزی شده است؛ جنایات آمریکا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال که از سوی رئیس‌جمهور این کشور موعد شروع دوره جدید تحریم‌های نفتی تعیین شده؛ سبب شده است تا شعار مرگ بر آمریکا به شعوری ضد آمریکایی نه در ایران بلکه در سراسر جهان تبدیل شود.
وی عنوان کرد: شعار مرگ بر آمریکا، واکنش ملت ایران به رفتارهای خصمانه این کشور در ایران باز می‌گردد که با فلسفه انقلاب اسلامی نیز همخوانی داشت. از ریشه‌های شکل‌گیری این شعار می‌توان به ماهیت سلطه‌ستیزی، استکبارستیزی، برائت از مستکبران و مشرکان، دشمن‌شناسی و بصیرت ملت ایران، سابقه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در حمایت از رژیم پهلوی و تلاش برای مقابله با قیام ملت ایران و تحمیل جنگ و تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد.
امام جمعه اقبالیه ادامه داد: البته شعار مرگ بر آمریکا از همان ابتدای طرح آن، مخالفانی هم داشته است که برخی با آنها برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی و اخلاقی نظیر لزوم عدم تعیین مصداق برای استکبار و با پرهیز مؤمنان از نفرین و لعن همراه بوده است؛ شعار مرگ بر آمریکا بنا به دلایلی عقلی و نقلی، باید استمرار داشته باشد.
ولی عباسی
انتهای پیام

captcha