مددجو باید به یک عنصر توانمند در جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3760697
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

مددجو باید به یک عنصر توانمند در جامعه تبدیل شود

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان گفت: از طریق منابع قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و هدایت شغلی، زمینه اشتغال هزاران مددجو را فراهم کنیم تا اینکه یک مددجوی نیازمند به یک عنصر توانمند و کارآفرین در جامعه تبدیل شود.

مددجوی نیازمند باید به یک عنصر توانمند و کارآفرین در جامعه تبدیل شود

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان جمعه ۱۰ آبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان جاسک با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: در چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، خدمات بسیار ارزشمندی در مناطق محروم کشور ارائه‌شده که منجر به رفع فقر در جامعه شده است و امروز باافتخار می‌توانیم بگوییم این نهاد در اکثر شاخص‌های توسعه برای رفع فقر گام‌های مؤثری برداشته است.
وی با تأکید بر تجربه کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه ابراز کرد: کمیته امداد به‌عنوان یک نهاد مسئول در امر محرومیت‌زدایی با تکیه‌بر دانش مددکاری و تجربه خود توانسته است آثار فقر را در جامعه اسلامی کاهش دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه توانمندسازی نیازمندان تحت حمایت یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: از طریق منابع قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و هدایت شغلی، زمینه اشتغال هزاران مددجو فراهم کنیم تا اینکه یک مددجوی نیازمند را به یک عنصر توانمند و کارآفرین در جامعه تبدیل شود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شرایط خاص شهرستان جاسک یادآور شد: با برنامه‌ریزی مدون خدمات‌رسانی کمیته امداد در شهرستان جاسک تقویت خواهد شد و سعی خواهیم کرد اعتبارات ویژه‌ای جهت محرومیت‌زدایی به این شهرستان اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه شایسته ذکر است شهرستان جاسک، شرقی‌ترین نقطه استان هرمزگان که دارای دو هزار و ۶۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، ادامه داد: در سفر یک روزه مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان به شهرستان جاسک از فعالیت‌های اشتغالزایی مددجویان این شهرستان بازدید شد.
الهیاری با بیان اینکه توسعه اشتغال‌های پایدار در مناطق روستایی یکی از برنامه‌های هدف دار است که برای توسعه روستایی و کاهش مهاجرت به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: در همین جهت از اراضی واگذارشده به مساحت ۱۸۸ هکتار که به صورت تعاونی به مددجویان جاسک با هدف توسعه اشتغال‌های بخش کشاورزی صورت پذیرفته بازدید شد.
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در یایان گفت: شایسته ذکر است که این تعاونی با مشارکت ۸۰ خانوار از مددجویان این شهرستان تشکیل شده است که از طریق منابع طبیعی شهرستان جاسک ۱۸۸ هکتار از اراضی نیز به کمیته امداد واگذار شده است.
انتهای پیام

captcha